Tesla a redus preţurile în China pentru versiunile sale de performanţă şi cu autonomie lungă Model Y, începând cu 14 august, informaţie care a dus la scăderea acţiunilor sale, din cauza unei presiuni suplimentare asupra marjelor sale de profit, transmite Reuters.
Este pentru prima oară din ianuarie când Tesla şi-a redus preţurile vehiculelor în China, deşi producătorul american de maşini electrice a apelat la alte stimulente pentru a creşte vânzările în faţa concurenţei în creştere din ultimele luni.
Măsura a venit după ce vânzările de vehicule Tesla fabricate în China au scăzut cu 31% în iulie, faţă de iunie, prima lor scădere lunară din decembrie, deoarece producătorul auto a oprit o parte din producţie pentru a se pregăti pentru o lansare a uneoi versiuni îmbunătăţite a automobilului Model 3.
În schimb, vânzările grupului chinez BYD au crescut faţă de iunie.
Tesla a redus preţurile de pornire ale ambelor versiuni ale Model Y cu 14.000 de yuani (1.935 dolari).
Preţul de pornire al Model Y Long Range scade cu 4,5% la 299.900 de yuani, iar preţul de pornire al Model Y Performance este acum de 349.900 de yuani, în scădere cu 3,8%.
În acelaşi anunţ, Tesla a mai spus că va oferi subvenţii de asigurare în China în valoare de 8.000 de yuani, între 14 august şi 30 septembrie, pentru cumpărătorii versiunilor entry-level, cu tracţiune spate, ale vehiculelor Model 3 aflate în inventar.
Analistul Evercore ISI, Chris McNally, a declarat într-o notă de cercetare că se aşteaptă la reduceri similare de preţuri selectate în SUA şi Europa, iar asta ar putea duce la aproximativ 1 punct procentual de presiune succesivă asupra marjelor Tesla din trimestrul trei.
Acţiunile companiei au scăzut cu 2,7%, până la un minim de peste două luni, de 236,15 dolari pe unitate, în urma informaţiilor.
Reducerile de preţuri ale Tesla urmează reducerilor în numerar de luna trecută, care au venit în ciuda unui angajament făcut împreună cu alte câteva companii din China de a evita ”preţurile anormale”, despre care unii au considerat că a semnalat un armistiţiu în războaiele preţurilor care au ameninţat profitabilitatea industriei.
Luna trecută, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a spus că sunt posibile reduceri suplimentare de preţuri, chiar şi după ce au scăzut marjele producătorului auto.