Arome dulci și sărate din lumea întreagă, selectate pentru deliciul oricărui iubitor al gustărilor și deserturilor de calitate, pregătite manual, de la zero, din ingrediente de top, fără premixuri, aditivi sau pastă de zahăr. Cu această „ofertă” s-a impus atelierul de cofetărie Angeline Cake Boutique pe piața româneacă. Cu alte cuvinte, un business care le-a adus soților Andreea și Marius Simion afaceri de 1,7 milioane de lei în 2022.
În 2017, Andreea și Marius Simion au pornit la drum cu o idee – aceea de a produce deserturi artizanale -, un birou, un laborator și un ajutor de bucătar. Astăzi, Angeline Cake Boutique a ajuns la două locații în București. Când cei doi soți au tras linie și au calculat totalul investițiilor, după deschiderea primului magazin fizic, erau deja la 150.000 de euro. La începuturile Angeline Cake Boutique, piața nu era atât de educată în consumul de dulciuri artizanale, dar s-a lăsat sedusă și îndrumată. „Mai ales că vorbim despre dulciuri pe care nu trebuie să le vezi ca pe un efort financiar, ci ca pe o bucurie sănătoasă și accesibilă”, explică Andreea Simion. De altfel, numele cofetăriei nu a fost ales deloc întâmplător. Prin Angeline Cake Boutique, ei și-au dorit să-și amintească mereu de unele dintre cele mai gustoase deserturi, întâlnite în faimoasa cofetărie Angelina din Paris. „Și de toate celelalte bunătăți dulci care ne-au îmbogățit de senzații incredibile călătoriile în jurul lumii. Ne plac călătoriile și cu atât mai mult când apucăm să savurăm deserturi locale”, continuă antreprenoarea. Așa a izvorât iși deea „all around the sweet world”, un concept care te poartă într-o delicioasă călătorie în jurul lumii.
Gustul dulce mult aduce
Dacă la nivel global, piața de prăjituri și produse de patiserie a ajuns la un nivel de 130,7 miliarde de dolari în 2021, iată că estimările analiștilor vorbesc despre atingerea pragului de 170,2 miliarde de dolari până în 2027. „Putem spune cu foarte multă siguranță că activăm într-un domeniu extrem de generos, care oferă mai mult loc de creștere, chiar dacă Angeline Cake Boutique desface, deocamdată, numai local. Totuși, nu putem sta relaxați, îmbătându-ne cu miros de croissante și visând la creșteri exponențiale ale cifrei de afaceri de la an la an, bazându-ne doar pe evoluția globală favorabilă a industriei de profil, fără să stresăm prea tare”, povestește Andreea Simion. „Piața pe care noi jucăm efectiv, București și împrejurimi, este una foarte dinamică, unde zilnic apar jucători noi, dispar unii vechi, sunt foarte mulți furnizori mici și mijlocii”, continuă antreprenoarea, care însă este conștientă că piața pe care activează ea este una foarte nișată. Artizanalul nu este o mână de premixuri decorate frumos și nici o prăjitură care arată bine în social media. „Artizanalul înseamnă fuziunea dintre autenticitatea ingredientelor, creativitatea cofetarului și specificul momentului în care prăjitura este montată. Artizanalul este energia vie a ingredientelor naturale căreia pasiunea cofetarului și starea sa de moment îi dau formă și savoare”, explică Andreea Simion.
Dezvoltare continuă
Pentru Angeline Cake Boutique, perioada pandemică a fost mai „dulce” decât a altor antreprenori din zona de patiserie-cofetărie. Cu excepția a 2-3 săptămâni de carantină în 2020, chiar nu le-a mers rău, povestesc aceștia, datorită faptului că afacerea era deja prezentă în online la momentul respectiv. Totuși, le-au fost date câteva planuri peste cap. De pildă, în februarie 2020, abia semnaseră contractul pentru închirierea spațiului din Piața Victoriei, dar carantina i-a forțat să-și regândească strategia. „Am profitat de faptul că site-ul era foarte bine pus la punct, așa că zona de vânzări online a crescut exponențial”. Cât despre ce a urmat, cifra de afaceri din 2021 a fost mai mare decât cea din 2020, iar povestea s-a repetat și în 2022. „Luând în considerare creșterea vânzărilor atât din punct de vedere încasări, dar și ca volum, precum și extinderea echipei noastre pe fondul deschiderii a două magazine fizice și a încă unui laborator de la debutul pandemiei și până acum, putem spune că schimbarea – atât în comportamentul clienților noștri, cât și în cel al colegilor – a fost una de bun augur pentru Angeline Cake Boutique”, spune antreprenoarea.
În prezent, din ce în ce mai mulți clienți își doresc prăjituri de calitate și caută producători care lucrează artizanal, cu ingrediente de top, dar și cu idei inedite de gustări și deserturi.
Astfel, cei 19 angajați care fac parte din echipa Angeline Cake Boutique au devenit „alchimiști” în combinații de ingrediente și texturi.
În 2022, un an marcat de criza energetică și de un război mult prea aproape de graniță, Andreea și Marius Simion au reușit să crească cifra de afaceri până la 1,7 milioane de lei, de la 1,2 milioane de lei în 2021. De asemenea, ei au pregătit deschiderea laboratorului central și al celui de-al doilea cake shop. Iar spre sfârșitul anului au pregătit lansarea produsului lor-vedetă, desertul care a cucerit cofetăriile și Instagramul: NewYorkRolls.
Anul trecut, încasările din magazinul online au reprezentat în jur de 20% din total, iar pentru anul în curs cei doi antreprenori estimează rezultate mult mai bune, pe fondul investițiilor în digitalizare: o creștere de 100% a cifrei de afaceri față de rezultatul raportat în 2022.
În plus, anul acesta a luat avânt direcția de producție dedicată organizării evenimentelor, care aduce în jur de 25% din încasări, iar vânzările în online, exceptând comenzile dedicate evenimentelor, se situează cam pe la 10% din totalul câștigurilor. Restul încasărilor vin din activitatea celor două cake shops pe care la au în București. Până la finele anului, antreprenorii vor să deschidă un al treilea cake shop, dar de data asta în țară, și să lanseze sistemul de franciză Angeline Cake Boutique.