Deprecated: Funcția WP_Dependencies->add_data() a fost apelată cu un argument care este considerat învechit începând cu versiunea 6.9.0. Comentariile condiționale IE sunt ignorate de toate navigatoarele acceptate. in /var/www/incomemagazine.ro/public/wp-includes/functions.php on line 6131
Transporturi

Vânzările de mașini de lux scad în China pe măsură ce economia încetinește, afectându-i pe producătorii auto europeni

Cererea chinezilor pentru mașini de lux străine scade, deoarece clienții optează pentru modele chinezești mai accesibile, adesea vândute la reduceri mari, ceea ce este o veste proastă pentru producătorii auto europeni precum Porsche, Aston Martin, Mercedes-Benz și BMW, care au dominat mult timp segmentul superior al celei mai mari piețe auto din lume, transmite AP.

O criză prelungită a pieței imobiliare din China a lăsat mulți consumatori cu un apetit redus pentru achiziții mari. În paralel, cei înstăriți devin din ce în ce mai timizi în a-și etala public averea, spune Paul Gong, șeful departamentului de cercetare pentru piața auto din China de la UBS. Mulți cumpărători de mașini au fost influențați de o subvenție de 20.000 de yuani (2.830 dolari) oferită de guvernul chinez la achiziționarea de vehicule electrice și hibride plug-in. Oamenii au tendința de a cumpăra mașini mai ieftine, pentru care subvenția va conta mai mult și acele mașini sunt în mare parte fabricate în China, a spus Gong.

‘Încetinirea creșterii economice este un factor cheie din spatele cererii mai slabe de mașini premium’, susține Claire Yuan, analist la S&P Global Ratings, referindu-se la un segment care include de obicei mărci auto precum Mercedes-Benz și BMW.

Cota de piață a mașinilor premium în China, vândute de obicei la prețuri de peste 300.000 de yuani (42.400 dolari), s-a dublat între 2017 și 2023, ajungând la aproximativ 15% din vânzările totale, estimează S&P. Acum, această tendință se inversează. Cota vânzărilor de mașini premium a scăzut la 14% în 2024 și la 13% în primele nouă luni ale anului 2025, potrivit S&P.

În timp ce vânzările de mașini de lux au încetinit, producătorii chinezi, inclusiv producătorul de vehicule electrice BYD, au devenit mai agresivi decât multe mărci occidentale în ceea ce privește inovația tehnologică, lansând frecvent noi vehicule electrice și hibride la prețuri mai mici, inclusiv vehicule premium, subliniază analiștii.

‘Produsele lor (ale producătorilor auto chinezi) sunt mai competitive și mai accesibile chiar și în segmentul premium. De aceea, aceste mărci străine pierd treptat teren’, a spus Claire Yuan.

Cota mărcilor chineze din vânzările de autoturisme a crescut la aproape 70% în primele 11 luni , potrivit Asociației Producătorilor de Automobile din China. Aceasta a raportat joi că mărcile germane dețineau o cotă de 12%, mărcile japoneze în jur de 10%, iar mărcile americane aproape 6%.

BYD a detronat deja Volkswagen din poziția de cel mai mare vânzător de mașini din China în ultimii ani. BYD este cea mai vândută marcă de mașini în acest an în China pentru ‘vehicule cu energie nouă’, care includ vehicule electrice și hibride, potrivit Asociației producătorilor chinezi. BYD a redus prețurile modelelor sale electrice și hibride plug-in cu până la 34%, punând presiune pe rivalii principali precum Geely și Leapmotor.

În schimb, vânzările Mercedes-Benz în China au scăzut cu 27% în ritm anual în trimestrul iulie-septembrie, conform celui mai recent raport al producătorului german. Numărul de BMW-uri și Mini vândute în China a scăzut cu 11,2% față de anul precedent în primele nouă luni ale anului 2025. Porsche și Aston Martin au raportat, de asemenea, presiunea din partea cererii mai slabe din China.

Producătorul italian de mașini de lux Ferrari a raportat o scădere de 13% a livrărilor de mașini către China continentală, Hong Kong și Taiwan în perioada ianuarie-septembrie. A fost singura regiune în care vânzările constructorului italian au scăzut în această perioadă.

Scăderea interesului pentru vehiculele de lux îi afectează puternic pe dealeri.

Li Yi, agent de vânzări responsabil de mașinile second-hand la un centru Porsche din Beijing, a declarat că un Panamera 2.9T din 2024, cu aproximativ 20.000 de kilometri la bord, avea un preț de 950.000 de yuani (134.300 de dolari). Fostul proprietar l-a cumpărat pentru aproximativ 1,4 milioane de yuani (198.454 de dolari).

‘Acest lucru este în primul rând o consecință a situației economice anemice. Nu este vorba doar de Porsche. Benz, BMW, Bentley și Rolls-Royce se confruntă cu aceeași situație’, a a spus Li Yi.

La o piață de mașini second-hand din Beijing, alți patru reprezentanți ai dealerilor auto care au vorbit cu Associated Press au descris o situație la fel de sumbră, mașinile premium vânzându-se la prețuri semnificativ mai mici în ultimul an.

‘Cine mai are bani în ziua de azi? Oamenii au buzunare mai curate decât fețele lor’, a glumit o vânzătoare de mașini second-hand care s-a identificat drept Hao. Prețurile au scăzut de doi ani, iar ea oferă reduceri mai mari, a spus vânzătoarea, care nu și-a dat numele complet, deoarece nu este autorizată să vorbească cu presa.

Cele mai recente știri

To Top