Compania de social media X, deţinută de Elon Musk, ar putea pierde venituri din publicitate de până la 75 de milioane de dolari până la sfârşitul anului, deoarece zeci de mărci importante îşi întrerup campaniile de marketing, a relatat vineri New York Times.
Musk, susţinând o postare antisemită pe platformă săptămâna trecută, a determinat mai multe companii, inclusiv Walt Disney şi Warner Bros Discovery, să-şi întrerupă reclamele pe platforma numită anterior Twitter.
X a ripostat şi a dat în judecată grupul de supraveghere Media Matters, susţinând că organizaţia a defăimat platforma printr-un raport care spunea că reclame pentru mărci importante, inclusiv Apple şi Oracle, au apărut alături de postări care îi promovau pe Adolf Hitler şi partidul nazist.
Documentele interne vizualizate de The New York Times în această săptămână enumeră peste 200 de reclame ale unor companii precum Airbnb, Amazon, Coca-Cola şi Microsoft, dintre care multe au oprit sau iau în considerare întreruperea publicităţii pe reţeaua de socializare.
X a declarat vineri că venituri de 11 milioane de dolari sunt în pericol şi cifra exactă a fluctuat, pe măsură ce unii agenţi de publicitate s-au întors pe platformă, iar alţii şi-au mărit cheltuielile.
Compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii a Reuters.
Agenţii de publicitate au fugit de X de când Musk a cumpărat fosta Twitter în octombrie 2022 şi a redus moderarea conţinutului, ceea ce a dus la o creştere bruscă a discursurilor instigatoare la ură pe platformă, potrivit grupurilor pentru drepturile civile.
Veniturile din reclame ale platformei în SUA au scăzut cu cel puţin 55% de la an la an în fiecare lună de la preluarea lui Musk, a scris anterior Reuters.