Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au crescut cu 18,2% în mai, comparativ cu perioada similară din 2022, a zecea lună de creştere consecutivă, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce România a raportat un avans de aproape 34%.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
1,12 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în mai în Europa, comparativ cu 948.815 în perioada similară din 2022.
În mai, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 33,8%, fiind înmatriculate 13.641 autoturisme, faţă de 10.198 vehicule în perioada similară din 2022.
Primele cinci pieţe europene au raportat creşteri semnificative în mai: Italia (23,1%), Germania (19,2%), Marea Britanie (16,7%), Franţa (14,8%) şi Spania (8,3%), arată datele ACEA.
În sectorul auto european sunt 13 milioane de angajaţi, iar 11,5% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 17,4% în primele cinci luni din 2023, comparativ cu perioada similară din 2022.
Un număr de 5,323 milioane autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie-mai 2023 în Europa, comparativ cu 4,534 milioane în perioada similară din 2022.
Cele cinci mari pieţe europene au înregistrat creşteri importante în primele cinci luni din 2023: Spania (26,9%), Italia (26,1%), Marea Britanie (16,8%), Franţa (16,3%)
şi Germania (10,2%), arată datele ACEA.
În perioada ianuarie-mai 2023, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 26,9%, fiind înmatriculate 60.472 autoturisme, faţă de 47.645 vehicule în perioada similară din 2022.