Tehnologie

Acţiunile Alibaba au scăzut cu 7% după ce gigantul tehnologic chinez a înregistrat o scădere cu 86% a profitului trimestrial

Acţiunile Alibaba au scăzut puternic marţi, cu 7%, după ce profitul net al gigantului tehnologic chinez a scăzut în al patrulea trimestru fiscal încheiat în martie, relatează CNBC.

Iată cum au evoluat rezultatele financiare ale Alibaba în trimestrul încheiat în martie, faţă de estimările consensului LSEG:

Veniturile au atins 221,9 miliarde de yuani (30,7 miliarde de dolari), faţă de 219,66 miliarde de yuani estimaţi.

Profitul net atribuit acţionarilor a fost de 3,3 miliarde de yuani, în scădere cu 86% faţă de anul precedent.

Alibaba a avut un an dificil în 2023, când a efectuat cea mai mare revizuire a structurii sale corporative. De asemenea, a implementat separat câteva schimbări importante de management, veteranul companiei, Eddie Wu, preluând frâiele ca director general în septembrie.

În încercarea de a semnala încrederea acţionarilor, gigantul tehnologic chinez a declarat la începutul acestui an că şi-a majorat programul de răscumpărare de acţiuni cu 25 de miliarde de dolari, până la sfârşitul lunii martie 2027.

Alibaba s-a confruntat cu cheltuielile prudente ale consumatorilor din China, dar a văzut semne de o uşoară redresare a activităţii sale principale de comerţ electronic în trimestrul încheiat în martie.

Compania cu sediul central în Hangzhou şi-a intensificat extinderea în străinătate pe fondul unei încetiniri interne, în care Alibaba s-a confruntat cu o concurenţă în creştere din partea jucătorilor low-cost precum PDD.

Veniturile diviziei Taobao şi Tmall, care reuneşte afacerea de comerţ electronic din China a Alibaba, au crescut cu 4% faţă de anul precedent, la 93,2 miliarde de yuani. Această creştere a fost mai rapidă decât creşterea de 2% din trimestrul precedent.

Veniturile din managementul clienţilor – care reprezintă vânzările atrase prin servicii precum marketingul, pe care Alibaba le vinde comercianţilor pe platformele sale de comerţ electronic Taobao şi Tmall – au crescut cu 5% faţă de anul trecut, după ce au rămas neschimbate în trimestrul precedent.

Afacerea de comerţ internaţional a Alibaba a înregistrat, de asemenea, o creştere a veniturilor cu 45% faţă de anul precedent, până la 27,4 miliarde de yuani.

La începutul acestui an, CEO-ul Wu a promis că ”va reaprinde” creşterea companiei de comerţ electronic cu investiţii suplimentare. Se pare că există semne timpurii că acest lucru a început în trimestrul încheiat în martie.

Scăderea profitului aruncă o umbră lungă asupra câştigurilor. Alibaba a spus că motivul scăderii este ”în primul rând atribuit unei pierderi nete din investiţiile noastre în companiile cotate la bursă în cursul trimestrului, în comparaţie cu un câştig net în acelaşi trimestru al anului trecut, din cauza modificărilor valorii de piaţă”.

Alibaba promovează creşterea AI

Investitorii se concentrează asupra diviziei de cloud computing a Alibaba, care s-a străduit să îşi reia creşterea.

Compania plănuia să separe de grup unitatea de cloud, dar anul trecut a abandonat planurile pentru o ofertă publică iniţială.

Alibaba a declarat că unitatea sa de cloud computing a generat venituri de 25,6 miliarde de yuani, în creştere cu doar 3% faţă de anul trecut şi marcând aceeaşi rată de creştere observată în trimestrul precedent.

Gigantul chinez a declarat că este în proces de reducere a contractelor ”bazate pe proiecte cu marjă scăzută” în divizia sa de cloud şi se aşteaptă ca produsele legate de inteligenţa artificială şi cloudul public, care se referă la clienţii întreprinderilor, ”să compenseze impactul rulării din veniturile bazate pe proiecte.”

Veniturile din AI au înregistrat ”o creştere de trei cifre de la an la an”.

”Veniturile legate de inteligenţa artificială au fost generate din diverse sectoare, inclusiv companii de model de bază, companii de internet, precum şi clienţi din industrii precum serviciile financiare şi auto”, a spus Alibaba.

Cele mai recente știri

To Top