Acţiunile Alphabet, compania mamă a Google, au crescut cu 10% săptămâna trecută, după ce compania a raportat rezultatele financiare din trimestrul al doilea care au arătat o creştere în ciuda unei pieţe de publicitate dificile, transmite Reuters.
Preţul acţiunilor Alphabet a ajuns la 132,58 de dolari la închiderea pieţei de vineri, reprezentând cel mai mare preţ de închidere din mai mult de un an.
Google s-a confruntat cu multă atenţie în acest an în ceea ce priveşte sănătatea serviciului său de căutare, din cauza pieţei de publicitate digitală în scădere şi a potenţialului pe termen lung al chatboturilor de inteligenţă artificială de a prelua din trafic.
Dar, în raportul de marţi privind veniturile din trimestrul al doilea, compania a arătat că are o mulţime de modalităţi de a reuşi, în ciuda acestor provocări foarte reale.
Veniturile au crescut cu 7%, la 74,6 miliarde de dolari, de la 69,7 miliarde de dolari în perioada similară a anului precedent.
Publicitatea online, care a fost o piaţă dificilă în ultimul an, rămâne lentă din cauza preocupărilor economice şi a reducerii cheltuielilor corporative.
Veniturile din reclame ale Google au crescut cu doar 3,3% faţă de un an mai devreme, dar aceasta este o îmbunătăţire faţă de primul trimestru, când veniturile din reclame au scăzut.
Unităţile YouTube şi Cloud ale Google au înregistrat, de asemenea, o creştere a veniturilor, în ciuda concurenţei.
”Creşterea veniturilor a depăşit creşterea cheltuielilor pentru prima dată după un timp”, au scris analiştii Bernstein într-o notă, după raportul privind veniturile.
Creşterea acţiunilor Google a venit şi în ciuda faptului că directorul financiar al Alphabet, Ruth Porat, care a supravegheat reducerea costurilor la nivel de companie, a anunţat că va părăsi acest rol după opt ani pentru a-şi asuma funcţia nou creată de preşedinte şi director de investiţii.
Veniturile din reţeaua de căutare, care reprezintă majoritatea afacerilor de publicitate ale Google, au înregistrat, de asemenea, o creştere constantă în timpul trimestrului.
Aceasta a fost o uşurare pentru investitori, dintre care unii s-au îngrijorat că utilizatorii tradiţionali de căutare vor trece la chatboturi generative AI de la OpenAI şi Microsoft, principalul investitor al startupului, pentru întrebările lor online.
”Credem că acest lucru este de bun augur pentru mediul mai larg de publicitate online. Acestea fiind spuse, noi nu credem că acesta este un mediu de fluenţă în creştere, mai degrabă favorizăm acele platforme care au investit în produse şi servicii mai noi”, au scris analiştii Citi într-o notă despre câştigurile Google.