Acţiunile Meta au crescut cu peste 20% vineri şi s-au îndreptat către a treia cea mai bună zi a lor din toate timpurile, după ce compania a raportat o triplare a profitului în trimestrul patru şi a emis primul său dividend, transmite Reuters.
Veniturile Meta au crescut cu 25% în trimestrul patru, la 40,1 miliarde de dolari, de la 32,2 miliarde de dolari cu un an mai devreme.
Aceasta este cea mai rapidă rată de creştere pentru orice perioadă de la jumătatea anului 2021 şi oferă o dovadă suplimentară că piaţa de publicitate online continuă să îşi revină.
Profitul net al Meta s-a triplat, la 14 miliarde de dolari, de la 4,65 miliarde de dolari cu un an mai devreme.
Compania estimează că vânzările pentru primul trimestru vor fi cuprinse între 34,5 şi 37 de miliarde de dolari. Analiştii se aşteptau la venituri de 33,8 miliarde de dolari.
Primul dividend
Meta a spus că va plăti investitorilor un dividend trimestrial pentru prima dată, anunţând o plată de 50 de cenţi pe acţiune, pe 26 martie.
Acest lucru vine după ce numerarul şi echivalentele au crescut la 65,4 miliarde de dolari la sfârşitul anului 2023, de la 40,7 miliarde de dolari cu un an mai devreme.
Meta a anunţat şi o răscumpărare de acţiuni în valoare de 50 de miliarde de dolari. Creşterea de vineri a acţiunilor a adăugat peste 200 de miliarde de dolari la capitalizarea de piaţă a Meta şi a împins evaluarea totală la peste 1.200 miliarde de dolari.
Investitorii au lăudat anunţul dividendului, ca un semn al maturităţii companiei.
Ben Barringer, analist pentru sectorul tehnologiei la Quilter Cheviot, a spus că acesta a reprezentat ”un moment simbolic şi arată povestea redresării Meta de la problemele sale din 2022”.
”Mark Zuckerberg arată că vrea să aducă acţionari alături de el şi subliniază că Meta este acum o afacere matură”, a spus Barringer în comentarii trimise prin e-mail.
Investitorii s-au concentrat şi pe mişcările Meta în domeniul inteligenţei artificiale. Compania este implicată în AI cu modelul său de limbaj mare LLaMA, un concurent al OpenAI GPT-4 susţinut de Microsoft.
Barringer a numit Meta ”un câştigător al AI din dulap” şi a spus că AI-ul companiei, deşi nu este afişat, ”va servi mai bine agenţilor de publicitate şi va face reclamele în sine mai relevante pentru utilizatori”.
”Anul eficienţei” dă roade
CEO-ul Meta, Zuckerberg, a presat mult pentru ca 2023 să fie ”un an al eficienţei” pentru companie.
Unii investitori au pus sub semnul întrebării investiţiile importante ale companiei în metavers, care costă compania miliarde de dolari pe trimestru.
Vânzările în unitatea Reality Labs a Meta au depăşit 1 miliard de dolari în trimestrul patru, dar unitatea de realitate virtuală a înregistrat pierderi de 4,65 miliarde de dolari.
Meta a luat măsuri dure de reducere a costurilor, inclusiv reducerea a peste 20.000 de locuri de muncă în ultimul an, ca răspuns la schimbările din mediul economic, actualizarea iOS de către Apple şi creşterea ratelor dobânzilor. Aceşti paşi par să fi dat roade.
Meta a raportat o dublare a marjei operaţionale la 41%, iar cheltuielile companiei au scăzut cu 8% de la an la an, până la 23,73 miliarde de dolari.