Airbus a obţinut comenzi noi pentru 65 de avioane de la doi dintre clienţii asiatici ai Boeing, într-o victorie pentru producătorul european de avioane, în timp ce rivalul său din SUA se confruntă cu probleme de calitate după o explozie a unui panou de uşă a unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, transmite Reuters.
Comenzile sunt o lovitură pentru Boeing, care se confruntă cu o criză de producţie extinsă, care a determinat grupul să limiteze producţia de avioane cu corp îngust, făcându mai dificil să îl ajungă din urmă pe rivalul european.
Japan Airlines a spus că va cumpăra 21 de avioane cu corp îngust A350-900 şi 11 avioane cu corp îngust A321neo de la Airbus, care va furniza pentru prima dată avioane mai mici, cu un singur culoar, operatorului aerian japonez, care este client al Boeing de mult timp.
Comanda de la cea de-a doua companie aeriană ca mărime din Japonia permite Airbus să-şi dezvolte un punct de sprijin pe o parte din piaţa rivalului său, după o primă comandă revoluţionară de avioane A350, cu fuzelaj larg, sau cu două culoare, utilizate pe rute internaţionale mai lungi, în urmă cu puţin peste un deceniu.
JAL a mai spus că va cumpăra 10 avioane Boeing 787 Dreamliner.
Cel mai mare transportator din Coreea de Sud, Korean Air, a mai spus că va comanda 33 de avioane A350, într-o afacere de 13,7 miliarde de dolari – prima sa achiziţie a acelei familii de avioane în timp ce se pregăteşte pentru fuziunea cu Asiana Airlines, un alt transportator sud-coreean.
Boeing şi Airbus nu publică preţurile de listă actuale pentru aeronavele lor.
Airbus şi-a crescut constant cota pe piaţa avioanelor cu un singur culoar, cu A321neo, ca urmare a mai multor crize care au implicat avionul Boeing 737 MAX, inclusiv două prăbuşiri fatale produse în 2018 şi 2019.
După explozia din 5 ianuarie a panoului de uşă a unui avion al operatorului Alaska Airlines, Boeing se confruntă cu anchete privind standardele de siguranţă şi calitate ale companiei, iar producţia sa a fost oprită de autorităţile de reglementare.
Comenzile limitate de avioane Boeing nu au fost un rezultat direct al problemelor producătorului de avioane, a spus o sursă familiară cu ordinul JAL. Cu gtoate acestea, riscul de întârzieri ale livrărilor Boeing din cauza acelor necazuri nu a putut fi ignorat în totalitate, iar JAL a dorit să diversifice riscul, nemizând pe un singur producător de avioane, a spus sursa sub rezerva anonimatului.