Decizia fondatorului Meta de a renunța la funcția de factchecking și de a reduce cenzura pe platformele sale ar produce, din punct de vedere economic, un impact negativ extrem de mic și pentru puțin timp, dată fiind actuala valoare a gigantului social media, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale.
Decizia lui Mark Zuckerberg este criticată de anumite tabere, inclusiv de o parte din propriii angajați, care avertizează că ar putea crește conținutul rasist sau transfobic pe platformele sale, Facebook, Instagram și Threads.
Concret, cu două săptămâni înainte ca Donald Trump să fie învestit în al doilea mandat de la Casa Albă, fondatorul Meta a promis mai multă libertate de exprimare, mai puține greșeli și mai mult conținut politic pentru audiența care este interesată de astfel de subiecte. Vor fi eliminați cei care verifică informațiile și se va trece la community notes (avertismentele lansate de ceilalți utilizatori, așa cum are platforma X, a lui Elon Musk).
În ciuda unor poziții publice împotriva anunțului, foarte probabil, valoarea companiei ar rămâne, în viitor, imună la modificările anunțate de fondatorul Meta.
E drept, ar putea fi observat, în primul trimestru al anului 2025, o ușoară modificare a rezultatelor Meta, deoarece măsurile pe care urmează să le implementeze ar putea afecta profitabilitatea agenților de publicitate pe platformele sale, pe măsură ce aceștia se adaptează la noile măsuri, subliniază analiștii XTB.
Totuși, sunt mari șanse ca acest impact să nu fie unul de durată și nici măcar unul semnificativ. Decizia companiilor de a-și face publicitate pe platformele Meta vizate de schimbări (Facebook, Instagram și Threads) are la bază, de fapt, criterii de profitabilitate, care nu se vor modifica.
În egală măsură, trebuie avut în vedere faptul că, în cazul în care platformele Meta ar începe să ofere conținut sensibil cu care brandurile nu sunt confortabile sau contrar politicilor lor, acest lucru ar putea afecta, într-o oarecare măsură, rezultatele companiei.
Pe de altă parte, platformele Meta reușesc să segmenteze conținutul foarte eficient, în funcție de fiecare audiență și companie în parte. Prin urmare, acest scenariu este puțin probabil, având în vedere evoluția algoritmilor lor.