BMW a raportat cel mai solid nivel al vânzărilor în rândul principalilor producători germani de maşini premium, şi a fost singurul brand care şi-a majorat semnificativ livrările de vehicule electrice (EV), în condiţiile în care Mercedes-Benz şi Porsche au fost afectate de cererea slabă, transmite Reuters.
În primul semestru din 2024, vânzările BMW pe plan global au crescut cu 2,3%, la aproape 1,1 milioane de vehicule, iar pe segmentul maşinilor electrice pe baterii avansul a fost de 34%, la aproape 180.000 unităţi.
Mercedes-Benz a vândut doar 93.400 maşini electrice pe baterii, un declin de 17% faţă de primul semestru din 2023. Per ansamblu, brandul Mercedes-Benz a raportat o scădere de 6% a vânzărilor, la 960.000 unităţi.
„Cererea de vehicule electrice a încetinit pe pieţele cheie, în timp ce compania s-a concentrat pe o creştere viabilă într-un mediu caracterizat de reduceri semnificative”, se arată într-un comunicat al Mercedes.
În special în China, cea mai mare piaţă auto din lume, producătorii auto au redus semnificativ preţurile EV, pentru a stimula vânzările, pe fondul cererii reduse şi al sporirii concurenţei.
Audi, Porsche şi Mercedes-Benz au precizat că viitoarele modele care vor fi lansate vor ajuta la recâştigarea cotei de piaţă şi vor stimula vânzările. În primele şase luni din acest an, vânzările Audi au scăzut cu 8%, la 833.000 vehicule, iar pe segmentul maşinilor electrice pe baterii avansul a fost de doar 1,3%.
Porsche s-a confruntat cu un declin al vânzărilor de 7%, la 155.900 vehicule, pe fondul evoluţiei slabe din China.