Profil de antreprenor

Businessul care crește pe tocuri

Pantofii cu toc nu pot fi confortabili! Acesta este mitul pe care în urmă cu patru ani, în plină pandemie, Raluca Hăulică s-a hotărât să-l calce în picioare. Pentru asta, a identificat produse de calitate care nu prea se găseau în magazine și s-a îndreptat cu pași hotărâți către business.

În anul 2020, Raluca Hăulică a lansat Alura, un brand premium de încălțăminte confortabilă pentru femei, cu focus pe design minimalist și sustenabilitate. Avea 24 de ani, puțină experiență într-o multinațională, dar visa să creeze un brand puternic pe piața de fashion. „Am vrut să rezolv o problemă reală și anume problema pantofilor inconfortabili pentru femei. Totul a plecat de la jobul pe care l-am avut în corporație. Pantofii office pe care îi purtam zilnic, deși frumoși în design și calitate, erau extrem de incomozi, iar la final de zi tot ce îmi doream era să scap de ei. M-am gândit că, dacă eu mă confrunt cu această problemă, cu siguranță mai sunt și alte femei ca mine”, dezvlăluie tânăra ideea care a stat la baza demersului ei antreprenorial. În doar câteva luni, afacerea mergea cu motoarele turate. De mare ajutor a fost elanul tineresc, dar și condițiile de piață. „La acel moment, pot spune că era mult mai ușor să începi un business online, costurile erau mult mai mici, iar clienții noi erau mult mai abordabili. Nu existau, într-adevăr, nici reglementările de astăzi. Am avut o investiție de 10.000 de euro și ceva stoc, iar totul era făcut «amatoricește»: de la poze, la postări, la prima interfață de website, toate au fost făcute de mine și de un prieten, fără să fim specialiști”, povestește Raluca Hăulică. Cu toate acestea, afacerea a mers peste așteptări: au urmat ani de creștere rapidă și de stabilizare a modelului de business. Foarte important, de câte ori s-a ales o direcție de dezvoltare feedbackul publicului a fost esențial. Prin urmare, o decizie strategică bine gândită a fost trecerea la producția proprie. O altă mișcare curajoasă a venit anul acesta: deschidera unui showroom disponibil exclusiv prin programare.Am trecut de la un magazin exclusiv online, la unul care are și showroom, cu mențiunea că spațiul este disponibil doar cu programare în prealabil. Cred că este esențial ca un brand premium să aibă mai multe «touchpoints» cu clientele, să poată oferi și o experiență offline, iar acest showroom, în care putem să invităm clientele pentru a vedea și proba pantofii, dar și pentru a ne cunoaște personal, pentru a discuta despre nevoile și dorințele lor și pentru a organiza evenimente dedicate lor, este exact ceea ce ne lipsea”, e convinsă Raluca Hăulică. De la lansare, peste 18.000 de cliente au ales brandul Alura, iar

businessul a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de peste jumătate de milion de euro. Aceste cifre justifică planurile cât se poate de ambițioase. „Pentru acest final de an și începutul lui 2025 ne dorim să punem bazele unei idei la care lucrăm de ceva timp, este vorba despre lansarea unei noi linii de genți. Suntem în discuții cu diverse fabrici din România, pentru că ne dorim ca această colecție să fie integral „made in Romania”. De asemenea, ne concentrăm toate forțele și pentru extinderea în afara granițelor”, încheie antreprenoarea.

Drumul spre antreprenoriat

De mică, Raluca Hăulică a fost pasionată de literatură și storytelling. Și-a dorit să devină profesoară, așa că a urmat studiile Facultății de Litere, secțiunea română – germană. În paralel cu studiile, a activat ca voluntar pentru Teach for România, unde a deprins bazele activității de  HR. Asta a îndrumat-o către următorul job, într-o corporație, unde a ajuns să țină traininguri și să dezvolte de la zero un departament nou.Toate aceste experiențe i-au deschis calea către antreprenoriat.

Cele mai recente știri

To Top