TUDOR Communications, agenția Mihaelei Tudor, e povestea antreprenoarei care nu a renunțat la visul său, acela de a transforma comunicarea la nivel global. Ca mulți alți colegi de breaslă, Mihaela a trecut la PR de la jurnalism. Ce o deosebește însă de cei mulți e perseverența și dedicarea, care au ajutat-o să construiască o agenție care, în timp, să poată furniza servicii integrate de PR și marketing și să devină o antreprenoare de succes.
Primii pași în business i-a făcut după încurajări primite la ultimul loc de muncă, după ce șeful direct i-a spus că are calitățile necesare pentru a deveni antreprenor. “M-a încurajat să îmi urmez propria cale”, dezvăluie Mihaela. “Am început prima afacere acum aproape 11 ani, din apartamentul în care locuiam, cu aproximativ 1.000 de euro în cont. Am făcut acest pas după mai mult de șase ani de experiență în jurnalismul de televiziune, unde am făcut multe investigații și reportaje live și speciale și aproape doi ani în domeniul comunicării. Mi-am dat seama că jurnaliștii și companiile nu comunică pe aceeași lungime de undă și că asta poate fi atu-ul meu principal în afaceri, că pot să îi ajut să o facă chiar eficient. De atunci am investit enorm în mine, întâi ca specialist, iar ulterior ca antreprenor. Am dezvoltat și o pasiune uriașă pentru zona de branding personal, unde pot să spun că încă sunt foarte puțini experți la nivel global, nu doar în România. Așa că sfatul fostului meu șef s-a dovedit a fi foarte bun, deoarece de atunci am înființat și alte afaceri și ador ceea ce fac”, spune antreprenoarea.
Provocările unui domeniu foarte puțin dezvoltat
Ca orice antreprenor, Mihaela Tudor dezvăluie că în drumul spre succes a întâlnit numeroase obstacole, dar a încrederea în sine, cea care a făcut-o să pornească la drum, a fost și cea care a făcut-o să meargă mai departe în perioadele dificile. “Dacă ne referim la momentul în care am decis să îmi deschid compania, a fost acela în care am realizat cu adevărat că nu o să am niciodată libertatea necesară să pot construi ceva de care să fiu mândră, care să facă diferența și care să dureze ca impact. La fiecare loc de muncă am avut și oameni care, prin comportamentul lor, te debusolau, te demotivau. Dar lucrul cel mai bun este că am avut mereu încredere în mine și un curaj un pic nebun. Ascensiunea nu a fost grea. Munca în televiziune m-a făcut să văd lucrurile altfel, să am mai multă anduranță. De altfel, am pornit la drum fără prea multe așteptări de creștere. Însă viața și pasiunea pentru ceea ce fac, dar mai ales munca multă și determinarea, m-au ajutat să fiu în top agenții independente din țară și să lansez și un software de relații publice cu care vreau să cuceresc un pic din lume”, își amintește antreprenoarea debutul în lumea afacerilor. Ea dezvăluie și că echipa pe care a construit-o reprezintă un pilon important al succesului. “Cel mai greu mi-a fost întotdeauna să gestionez oamenii, pe colegii mei. Am fost învățată să fiu foarte responsabilă pentru munca mea, să dau tot ce e mai bun, să nu mă opresc până nu îmi ating obiectivul. Din păcate, nu sunt foarte mulți oameni astfel, dar am reușit să am câțiva alături de care am construit și contruiesc în continuare”, spune Mihaela Tudor.
Chiar dacă afacerea pe care o conduce se bucură de succes, Mihaela Tudor crede că e mereu loc de mai bine și trebuie să fii constant la curent cu schimbările din industrie. “M-am dezvoltat încontinuu în funcție de tendințele pieței și am avut inspirația să și anticipez câteva. Mi-aș dori tare ca și în România, pentru că lucrând în proiecte internaționale am sesizat oarece diferențe, să se investească în mod real în comunicare. Pentru că majoritatea încă o trec la “și altele”, iar acest lucru se vede în creșterea încetinită sau inexistentă”, spune antreprenoarea.
Sfaturi pentru antreprenorii aflați la început de drum
Rezultatele bune necesită muncă și dedicare, nimic nu vine “de la sine”, spune Mihaela, care are și câteva sfaturi pentru cei aflați la început de drum. “Eu am învățat că sunt foarte puternică, că de cele mai multe ori antreprenoriatul e un drum singuratic, că nu ești niciodată liber cu adevărat când vrei să crești o afacere și că perfecțiunea din mintea mea e diferită de a celorlalți și e ok asta. Antreprenor te naști, nu cred că e ceva care poți deveni pe parcurs. Și oamenii ar trebui să se informeze mai bine înainte de ce presupune acest drum pe care mulți îl interpretează cam idilic. Să creadă suficient în visul lor, să aibă curaj să îl ducă mai departe și să își asume că va fi greu și foarte greu în majoritatea timpului. Dar că merită dacă investesc mereu în ei și în afacerea lor, pentru că vor ajunge acolo unde își doresc”.