Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA investighează dacă au fost folosite documente false sau incorecte pentru a verifica autenticitatea titanului folosit la unele avioane Boeing recent fabricate, a spus agenţia, citată de Reuters.
New York Times, care a relatat pentru prima dată problema vineri, a declarat că FAA investighează, de asemenea, autenticitatea documentelor pentru titanul folosit în unele avioane Airbus.
Producătorii de avioane se confruntă cu o cerere puternică pentru avioane noi din cauza creşterii călătoriilor post-pandemie. Cu toate acestea, problemele lanţului de aprovizionare şi lipsa componentelor le limitează capacitatea de a satisface această cerere.
Titanul este o componentă importantă în lanţul de aprovizionare aerospaţial şi este folosit la fabricarea trenurilor de aterizare, palete şi discuri de turbină pentru avioane.
FAA a declarat că Boeing a raportat o dezvăluire voluntară ”cu privire la achiziţionarea de materiale printr-un distribuitor care ar fi putut să fi falsificat sau furnizat înregistrări incorecte”.
Agenţia a adăugat: ”Boeing a emis un buletin în care subliniază modalităţile prin care furnizorii ar trebui să rămână atenţi la potenţialul de înregistrări falsificate”.
Boeing a spus că problema implică industria mai largă şi unele livrări de titan primite de un set limitat de furnizori, care afectează un număr mic de piese de avioane.
Producătorul de avioane a spus că îndepărtează astfel de piese din avioane înainte de livrare şi a adăugat că nu are niciun impact asupra siguranţei. Airbus a spus că este la curent cu rapoartele, dar a spus că ”au fost efectuate numeroase teste pe piesele care provin din aceeaşi sursă de aprovizionare. Acestea arată că navigabilitatea A220-ului rămâne intactă”.
Canada a impus sancţiuni titanului rusesc, deşi cu excepţii. Nu este clar dacă documentele false erau legate de sancţiuni.
Spirit AeroSystems, care furnizează fuzelaje pentru Boeing şi aripi pentru Airbus, a spus că titanul a intrat în lanţul de aprovizionare cu documente ”contrafăcute”, iar toate piesele aferente au fost scoase din producţia sa.
”Au fost efectuate peste 1.000 de teste pentru a confirma proprietăţile mecanice şi metalurgice ale materialului afectat pentru a asigura navigabilitatea continuă”, a spus Spirit.
Anul trecut, producătorul de motoare cu reacţie CFM International a dezvăluit că mii de componente ale motorului său ar fi putut fi vândute cu documente falsificate de un distribuitor britanic.
Descoperirea a determinat companiile aeriene să schimbe piesele pe o mână de avioane.