Grupul german de asigurări Allianz a afişat un profit net atribuit acţionarilor în valoare de 4,7 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, în creştere cu 90,2% faţă de S1 2022, potrivit rezultatele financiare publicate joi.
Profitul operaţional a urcat la 7,5 miliarde de euro, în creştere cu 14,9% faţă de S1 2022, iar profitul operaţional ţintit pentru 2023 a fost confirmat la 14,2 miliarde de euro, plus/minus un miliard de euro.
Potrivit unui comunicat al grupului, veniturile totale s-au cifrat la 85,6 miliarde de euro, în perioada ianuarie – iunie 2023, în creştere cu 4,8% faţă de S1 2022.
Rata de solvabilitate (Solvency II) se află la un nivel confortabil de 208%, precizează sursa citată.
„Cu o creştere de două cifre a profitului, suntem în grafic pentru a atinge obiectivele grupului pentru anul acesta. Sunt deosebit de mulţumit de performanţa excelentă din sectorul asigurărilor de accidente şi proprietăţi, unde am atins o rată combinată puternică de 92%, de creşterea continuă a volumului şi a profitului din activitatea de asigurări de viaţă şi sănătate, precum şi de rezilienţa operaţiunilor de management al activelor, care a înregistrat intrări nete pozitive pentru al doilea trimestru consecutiv, în pofida sentimentului prudent al investitorilor. Creşterea noastră solidă este o reflectare clară a încrederii continue a clienţilor în sprijinul nostru în această perioadă dificilă de inflaţie şi polarizare. Aceste tendinţe provoacă nu doar economia globală, ci afectează oamenii profund la nivel financiar individual. Prin rezultatele şi poziţia noastră de capital, demonstrăm că Allianz este o companie care furnizează soluţii relevante de care oamenii au nevoie, mai ales în această perioadă tulbure”, a declarat Oliver Bate, CEO, Allianz SE.