Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat o amendă în valoare de 32.000 de lei pentru nereguli constatate în cadrul unui restaurant din Constanţa, care puneau sănătatea clienţilor în pericol, informează vineri autoritatea de control.
„Sincer, credeam că furtul la cântar a rămas departe, în trecutul comerţului românesc. Dar, iată că varianta italienească a acestuia îşi face loc din nou. Pot înţelege orice, dar nu pot accepta produse sau servicii care pun în pericol sănătatea, viaţa şi, de ce nu, interesele economice ale consumatorilor. Dacă li s-ar fi întâmplat o situaţie de acelaşi gen administratorilor locaţiei, probabil aceştia ar fi ţipat ca din gură de şarpe, dar în italiană. Din punctul de vedere al unor operatori economici, mai bine consumatorii ar trimite direct banii şi nu ar mai consuma nimic, pe principiul: „N-a băut, n-a mâncat, dar a dat darul la masă””, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Potrivit unui comunicat al instituţiei, transmis AGERPRES, în cadrul acţiunilor de control desfăşurate, la malul Mării Negre, de către echipe de comisari ai ANPC – în cadrul Comandamentului Litoral 2023 – a fost verificat restaurantul Mozzafiato, administrat de SC Concept Business Line SRL.
În urma constatării deficienţelor, administratorul a fost sancţionat cu amenzi contravenţionale, în valoare de 32.000 lei şi un avertisment. Acestora li s-au adăugat măsura opririi temporare a prestării serviciilor, precum şi cea a opririi definitive de la comercializarea şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme.
De asemenea, comisarii ANPC au propus măsura încetării practicilor comerciale incorecte şi, din cauza abaterilor repetate faţă de cele înregistrate la precedentul control din luna iunie 2023, tot în cadrul Comandamentului, au propus închiderea temporară a unităţii pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni.
Pe lista deficienţele constatate se află: utilizarea unor materii prime, produse sau proceduri nesigure; neconcordanţe între gramajele preparatelor finite înscrise în lista meniu şi cele rezultate în urma cântăririi produselor, în sensul lipsei la gramaj, în toate cazurile, în defavoarea consumatorilor; folosirea unor materii prime sau a unor preparate în afara datei limită de consum; folosirea unor produse cu acumulări de gheaţă şi arsuri de congelare, improprii consumului uman; utilizarea unor materii prime sau semipreparate fără elemente de identificare; depozitarea produselor la temperaturi neconforme, diferite faţă de cele indicate de producător; desfăşurarea activităţii în spaţii neigienizate; lipsa unora dintre autorizaţiile de funcţionare.