Business

Kaufland anunță că are o contribuție în economie de aproximativ 1% din PIB

Kaufland a anunțat că a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri până la 3,4 miliarde euro (martie 2022 – februarie 2023), și că în anul financiar 2022 a avut o contribuție totală de 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României.

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 16.500 de angajați. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2022, salariul net minim la Kaufland depășind cu aproape 60% salariul net minim la nivel național.

Compania generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forța de muncă națională.

Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 5 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Conform informațiilor companiei, anul trecut, Kaufland a investit în România 315 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe, și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe și impozite.

Kaufland a anunțat că a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

„Trăim într-o societate, nu doar într-o economie. Pentru a depăși momentele de instabilitate, pentru a crește durabil și responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland rămâne un partener de încredere pentru producătorii locali, pentru comunitate, pentru economia țării. Acest exercițiu de evaluare anual ne ajută să măsurăm impactul investițiilor companiei și să le direcționăm cât mai eficient, pentru România”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai recente știri

To Top