Business

Kering, proprietarul Gucci, estimează o scădere cu 30% a profitului operaţional în al doilea semestru, din cauza cererii reduse din China

Foto: iStock

Grupul francez de lux Kering a raportat o scădere mai mare decât se aştepta a vânzărilor în trimestrul al doilea şi prognozează o a doua jumătate a anului slabă, în timp ce lucrează pentru a revigora marca sa principală, Gucci, pe fondul unei cereri reduse din partea cumpărătorilor chinezi, transmite Reuters.

Vânzările grupului francez de lux, care deţine şi mărcile Boucheron şi Balenciaga, au scăzut la 4,5 miliarde de euro (4,9 miliarde de dolari), respectiv cu 11% pe o bază organică, ceea ce exclude efectele valutare şi achiziţiile.

Rezultatul este sub aşteptările analiştilor, pentru o scădere de 9%, conform unui consens al analiştilor Visible Alpha.

Kering a declarat că profitul operaţional din a doua jumătate ar putea scădea cu aproximativ 30%, după o scădere cu 42% în prima jumătate a anului, la 1,6 miliarde de euro.

”A existat o deteriorare a tendinţelor în iunie, care până acum persistă în iulie”, a declarat directorul general adjunct Jean-Marc Duplaix, la o convorbire cu analiştii.

Cu toate acestea, directorul financiar Armelle Poulou a declarat reporterilor că scăderea mai mică estimată a profitului operaţional în a doua jumătate, comparativ cu ultimele şase luni, s-a bazat pe o îmbunătăţire treptată a veniturilor, în special pentru Gucci.

Certificate americane de depozit (ADR) ale Kering au scăzut cu aproximativ 8% în New York, extinzând pierderile anterioare după publicarea rezultatelor.

Marţi, grupul de lux LVMH a raportat rezultate trimestriale care au ratat aşteptările, deoarece vânzările au crescut cu 1%, oferind puţine semne de revenire apropiată şi ducând la scăderea acţiunilor din sectorul bunurilor de lux, miercuri.

Acţiunile Kering listate la Paris s-au tranzacţionat la cel mai scăzut nivel din 2017, înaintea publicării rezultatelor sale financiare, după închiderea tranzacţiilor europene.

Vânzările Gucci au scăzut cu 19% în trimestrul doi, nefiind nicio îmbunătăţire faţă de primele trei luni şi sub aşteptările analiştilor, pentru o scădere de 16%, potrivit unui consens al analiştilor Visible Alpha.

Cele mai recente știri

To Top