Majoritatea românilor (68%) îşi doresc să călătorească în ţară în următoarele patru luni însă preferinţele în ceea ce priveşte destinaţiile favorite s-au schimbat, iar destinaţiile montane au, în prezent, câştig de cauză, potrivit sondajului Travelminit.ro pe tema intenţiilor de călătorie ale românilor.
Datele platformei de rezervări arată că 40% dintre români vor acum un sejur la munte, 21% dintre ei aleg staţiunile balneoclimaterice, 20% îşi doresc un concediu pe litoral, 12% vor city-break, pe când 9% sunt în căutarea unei alte destinaţii, fără să precizeze specificul ei. Voturile românilor sunt şi o consecinţă a cererii lor constante de îmbunătăţire a serviciilor de pe litoralul românesc, un subiect intens dezbătut în fiecare sezon estival deopotrivă de autorităţi şi de turişti.
Pe de altă parte, chiar dacă au în plan o călătorie în perioada imediat apropiată, intenţia lor nu s-a concretizat încă într-o rezervare: doar 26% dintre ei spun că vor rezerva din timp cazarea, în timp ce 40% oscilează între planificare de timp şi improvizaţie de moment, iar 28% susţin că deocamdată încă se gândesc la destinaţie şi la durata sejurului. Datele arată încă o dată faptul că aceştia sunt acum mult mai spontani în ceea ce priveşte perioada călătoriei, fiind deschişi promoţiilor last minute, dacă acestea corespund bugetului şi dorinţelor lor.
Totodată, 61% dintre români vor să călătorească în timpul verii, perioada tradiţională a concediilor, pe când 10% dintre ei intenţionează să meargă în minivacanţa de 1 Mai şi Paşte, restul fiind momentan indecişi cu privire la data concediului.
„Românii vor să călătorească şi anul acesta: e concluzia la care am ajuns după ce am văzut datele sondajului, date pe care le-am corelat cu numărul rezervărilor de pe platforma noastră, care este în continuă creştere. Ne bucurăm să vedem că există o revenire în forţă a promoţiilor last minute, în funcţie de preţul oferit şi de destinaţie. Hotelierii au început şi ei să promoveze tot mai multe oferte din scurt, la preţuri foarte bune, astfel încât să îşi ocupe din locurile libere rămase şi să aibă un grad de ocupare cât mai mare, aşa că le recomandăm turiştilor noştri să urmărească platforma pentru oferte noi, de tip last minute şi nu numai”, a declarat Timea Imecs-Ambrus, CEO Travelminit.ro.
Potrivit platformei de rezervări, hotelierii se pregătesc pentru cea mai mare minivacanţă din 2024, mai ales că românii au început deja să îşi contureze planurile de călătorie pentru perioada cuprinsă între 1 şi 6 mai şi au anunţat încă de la începutul anului că vor face punte între Ziua Muncii şi Paşte. Această regulă este valabilă pentru cei care lucrează la stat, dar este de aşteptat ca şi companiile din mediul privat să le ofere opţiunea unei zile libere cu recuperare angajaţilor acestora.
Sondajul a scos la iveală şi preţul ideal pe care românii susţin că ar fi dispuşi să-l plătească pe o cameră dublă/noapte: 67,5% susţin că ar plăti între 150-300 de lei, 15,5% au optat pentru 300-500 de lei, iar restul au ales alte opţiuni de tarif. În realitate, însă, aceste tarife pot fi diferite, uneori cu 5-10% mai mari în comparaţie cu opţiunea votată de respondenţi, mai ales pentru pachete de cazare care includ şi mese sau servicii suplimentare (cum ar fi accesul la centrul Spa sau la locul de joacă, de exemplu).
De asemenea, 36,5% dintre turişti intenţionează să aleagă cazarea la pensiune, 24% au votat pentru un hotel de 1-3 stele, 21% vor hotel de 4-5 stele, iar 10% aleg apartamentele, pentru a se bucura de mai multă intimitate, dar şi de un preţ redus. În decizia turiştilor de a alege o unitate de cazare în detrimentul alteia se numără următorii factori: preţul (67% din voturi), poziţionarea cazării (60% din voturi), condiţiile de igienă (59% din voturi) şi aspectul camerei (58% din voturi).
Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017, cu un portofoliu care conţine 7500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 200 milioane de euro şi peste 500 de angajaţi.
În 2022, Szallas Group (inclusiv Travelminit) a fost achiziţionat de către Wirtualna Polska Holding, una dintre principalele companii de e-commerce şi media din Polonia, cotată la bursă şi cu sediul în Varşovia.