Actualitate

Mario Crețu: Retailul a fost dintotdeauna în pole position cu noile tendințe, chiar și cu ce se întâmplă în zona de sustenabilitate

comert supermarket
Foto: iStock

Postul de televiziune Antena 3 CNN, parte a Intact Media Group, alături de cotidianul Jurnalul, a organizat, în cadrul proiectului RO 3.0, conferinţa naţională „Lideri pentru viitor – sustenabilitate, viziune, inovație”. Mario Creţu, Corporate Affairs & Environmental Director Carrefour România, spune că retailerul și-a pus amprenta într-o manieră pozitivă pe zona de sustenabilitate.

Retailul a fost dintotdeauna, dacă vreți, în pole position atât cu noile tendințe, cât și cu tot ceea ce se întâmplă în zona asta de sustenabilitate, pentru că oamenii intră la noi în magazin la sfârșitul programului de lucru, cu toții suntem consumatori și cred că intrați la noi în magazine și doriți să vedeți, în primul rând, faptul că ne punem amprenta pozitivă asupra mediului înconjurător, doriți să vedeți cât mai multă marfă românească la raft, și cât mai bună, doriți să aveți posibilitatea de a alege din produse din ce în ce mai variate și, evident, ele să fie la un preț cât mai bun. Sigur că nu e o muncă ușoară pe care o desfășurăm, dar zic eu că în ultimii ani ne-am pus o amprentă pozitivă și rolul nostru ca retailer este acela de integra cumva… diferite segmente ale societății. Vorbim de fermieri, vorbim de producători, vorbim de clienți, vorbim de cooperative. Noi la Carrefour avem foarte multe proiecte care implică atât zona de alimentație și cred eu, vorbeam înainte de conferință cu domnul ministru că ne punem o amprentă pozitivă aici pentru că avem, acum cinci ani aveam o singură cooperativă cu care lucram, acum am ajuns la 30, ceea ce arată o evoluție.

A fost inițiativa de a aduna pe fermierii, pe producători, astfel încât să fie mai aproape de raft și de consumatori până la urmă. Exact și la un preț competitiv pentru că adunarea face forța ca să zic așa. Avem undeva 4500 de furnizori locali, producători locali avem undeva la 1400 din care circa 700-800 sunt ultralocali, adică furnizează pe o zonă de 50 de km de zona de producție. 
Și cu ocazia asta sunt și mai competitivi ca preț și evident există și mândria locală de care vorbea domnul ministru, ai posibilitatea să cumperi un produs care este făcut la tine în zonă. Nu în ultimul rând ne ocupăm puțin și de planetă pentru că costurile de transport sunt mai mici dacă furnizezi foarte aproape de zona unde o produci. Cu alte cuvinte, eu zic că cifrele astea spun destul de multe asupra impactului pe care îl avem. Carrefour-ul este în ADN-ul lui aceea de a sprijini furnizorii locali peste tot unde este prezent și era normal să fie așa și în România. Însă e adevărat că mai avem încă mult de făcut. Cumva nu este ușor să integrezi doar zona de producție, trebuie să ne uităm și la zona de mediu, la zona de sustenabil pentru că atunci când cumperi un aliment, ai dori să fie împachetat în zonă de producție. Nu, nu în plastic pentru că degeaba ai un produs bio sau tradițional sau produs în condiții verzi dacă ambalajul este din plastic și aici noi suntem un actor principal în sistemul de garanție-returnare”, a declarat Mario Crețu în cadrul conferinței.

Cele mai recente știri

To Top