Fondatorul producătorului chinez de vehicule electrice (EV) Nio a cerut Statelor Unite deschidere, într-un discurs rar susţinut în această ţară unde politicienii au încercat să restrângă şi mai mult accesul Chinei la a doua cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.
William Li, vorbind sâmbătă la un eveniment la Universitatea Harvard, a spus că dezvoltarea rapidă a vehiculelor electrice în China a rezultat dintr-o piaţă ”deschisă şi competitivă” în care ”toate produsele sunt binevenite, indiferent de mărcile sau originile lor”.
El s-a referit la succesul Tesla în China, unde producătorul de automobile al miliardarului Elon Musk a vândut 1,36 milioane de vehicule electrice în ultimii trei ani, adăugând că prezenţa sa a stimulat penetrarea vehiculelor electrice şi a dinamizat industria.
”Concurenţa va duce la investiţii mai mari, timp mai lung până la pragul de rentabilitate, o marjă mai mică pentru greşeli şi şanse mai mici de succes. Cu toate acestea, nu ne aşteptăm ca China să adopte politici pentru a proteja jucătorii autohtoni, deoarece vedem şi cealaltă faţă a monedei, unde deschiderea va aduce în cele din urmă beneficii industriilor şi durabilităţii şi va face cele mai bune companii şi mai bune”, a spus Li, conform unei transcrieri a discursului său, furnizată de companie.
Tensiunile cresc între China şi Occident cu privire la exporturile chineze de vehicule electrice, despre care Washingtonul şi Bruxelles-ul spun că sunt puternic subvenţionate de stat şi ar putea dăuna producătorilor auto interni.
Uniunea Europeană investighează producătorii chinezi de vehicule electrice precum BYD, Geely şi SAIC, ceea ce ar putea duce la tarife peste subvenţii.
Puţine vehicule electrice produse din China sunt vândute pe piaţa din SUA, unde se confruntă deja cu tarife mari.
Cel mai mare producător de vehicule electrice din China, BYD, a declarat că nu are de gând să-şi vândă maşinile în SUA.
Preşedintele democrat Joe Biden are în vedere creşterea tarifelor la vehiculele electrice chinezeşti, au declarat directori auto pentru Reuters.
Senatorul republican Marco Rubio şi senatorul democrat Sherrod Brown au evidenţiat îngrijorarea cu privire la vehiculele electrice chinezeşti ieftine, inclusiv din motive de securitate naţională.
Li a spus că Nio studiază trimestrial fezabilitatea vânzării de maşini în SUA.
Pe piaţa chineză, cu o gamă de preţuri pornind de la 298.000 de yuani (42.000 USD) pentru segmentul premium, producătorul auto a vândut 30.053 de vehicule electrice în primele trei luni, comparativ cu 132.420 de vehicule vândute de Tesla.