Autoritatea spaniolă de supervizare a concurenţei (CNMC) a amendat cu 413,2 milioane de euro platforma online Booking.com pentru că a abuzat, din 2019, de poziţia sa dominantă pe piaţă, transmite Reuters.
CNMC a informat că a impus două amenzi, de câte 206,6 milioane de euro, companiei Booking.com, o subsidiară a Booking Holdings listată la New York, pentru că a profitat de cota sa de piaţă de 70% – 90% pentru a impune condiţii neechitabile hotelurilor şi pentru a restricţiona concurenţa din partea altor furnizori de servicii de rezervări online.
Reprezentanţii Booking Holdings nu au răspuns imediat solicitărilor de a face comentarii.
Amenzile vin în urma a două plângeri depuse de Asociaţia Directorilor de Hoteluri din Spania (AEDH) şi Asociaţia Hotelurilor de Afaceri din Madrid, în 2021.
Booking.com interzicea hotelurilor să ofere pe propriile lor site-uri preţuri mai scăzute decât cele existente pe platformă, impunând în mod unilateral discounturi de preţ la camerele de hotel fără consultarea proprietarilor.
Pentru a-şi menţine cota de piaţă ridicată, Booking.com oferea beneficii hotelurilor care aveau taxe mai mari, limitând capacitatea altor furnizori de servicii de rezervări online să convingă hotelurile să colaboreze, a precizat CNMC.
Booking.com poate contesta amenda în instanţă.