Fără categorie

Ştefan Radu-Oprea: Progresul nu poate exista fără un parteneriat public-privat solid, construit pe fundamente sănătoase

Foto: gov.ro

Progresul nu poate exista fără un parteneriat public-privat solid şi doar printr-o strânsă colaborare vor putea fi îndeplinite obiectivele stabilite atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung, potrivit ministrului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

Acesta a participat marţi la şedinţa Consiliului Consultativ al Turismului (CCT), organizată la sediul central al instituţiei.

„Progresul nu poate exista fără un parteneriat public-privat solid, construit pe fundamente sănătoase, în cadrul căruia iniţiativele să pornească din ambele sensuri. Doar printr-o strânsă colaborare vom putea să ne îndeplinim obiectivele stabilite atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung!”, a spus Oprea în debutul şedinţei.

Conform unui comunicat al MEAT, şedinţa de lucru a CCT a oferit cadrul pentru a dezbate o serie de subiecte de interes pentru industria de turism. Unul dintre acestea a fost lista târgurilor internaţionale de profil la care Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) va participa, cu pavilion naţional, în anul ce va urma.

„Suplimentar faţă de cele 7 pieţe ţintă europene, care sunt prioritare pentru promovarea destinaţiei noastre, a fost explorată în discuţii inclusiv posibilitatea de a extinde prezenţa ţării noastre şi la o serie de manifestări expoziţionale din Asia sau America de Nord. În acest sens, CCT va analiza oportunităţile şi va livra instituţiei propuneri relevante, în ordinea importanţei, astfel încât România să poată participa la toate evenimentele de interes pentru promovarea sa”, se menţionează în comunicat.

Tot în perspectiva anului viitor, ţinând cont de succesul campaniilor outdoor din Milano, Paris şi Varşovia, precum şi de acţiunea desfăşurată în colaborare cu producătorul Charlie Ottley, pe postul de televiziune BBC, ministrul Ştefan-Radu Oprea a subliniat importanţa valorificării prezenţei României la manifestările expoziţionale şi prin intermediul unor astfel de iniţiative, care să întărească identitatea de brand şi să stârnească curiozitatea potenţialilor vizitatori. Mai mult, dialogul a vizat şi ideea ca MEAT, împreună cu partenerii privaţi din industrie, să organizeze, în 2024, un târg de turism pe piaţa internă, la Bucureşti, care să reunească participanţi dornici să promoveze destinaţiile locale.

Printre alte teme de interes, se află şi Strategia Naţională a României pentru Dezvoltarea Turismului. Astfel, în cadrul dialogului, a fost evidenţiată necesitatea integrării şi armonizării propunerilor formulate de către reprezentanţii mediului privat, astfel încât documentul programatic naţional să corespundă nevoilor reale ale industriei de profil. Ulterior, aşa cum a precizat ministrul Ştefan-Radu Oprea, va fi conturată o strategie complementară, dedicată activităţilor de marketing, astfel încât destinaţia noastră să poată fi promovată în mod eficient, atât intern, cât şi pe pieţele internaţionale.

Pe agenda şedinţei, s-a aflat şi iniţiativa MEAT de a interzice promovarea structurilor de cazare neclasificate pe platformele online care oferă servicii de intermediere între turişti şi proprietarii care îşi închiriază locuinţele pe termen scurt, în regim hotelier. Iniţiativa ţine cont de prevederile regulamentului 2022/0358 al Comisiei Europene, aflat în curs de aprobare.

„În acest sens, membrii CCT au formulat o serie de propuneri, care vor fi integrate şi armonizate în proiectul de act normativ, care în scurt timp va fi publicat, spre consultare publică, pe site-ul instituţional”, subliniază sursa citată.

Totodată, în cadrul reuniunii a fost agreată crearea unui grup de lucru dedicat înfiinţării şi operaţionalizării Organizaţiei de Management al Destinaţiei, la nivel naţional.

De asemenea, cu această ocazie a fost realizată şi o scurtă prezentare a programului „România Atractivă”, coordonat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), prin intermediul căruia va fi dezvoltată o platformă online, dedicată promovării celor 12 rute cultural-turistice, regăsite în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. În context, invitaţii din partea MIPE, prezenţi la întâlnire, au explicat că următorii paşi pentru definitivarea proiectului sunt reprezentaţi de crearea unei identităţi vizuale pentru acesta, precum şi de stabilirea conţinutului specific.

Consiliul Consultativ al Turismului este organism de consultanţă înfiinţat în conformitate cu prevederile Ordinului 681/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

Cele mai recente știri

To Top