Stellantis va lansa opt modele electrice până la sfârşitul anului 2026, bazate pe o nouă platformă pentru vehicule mari, a declarat vineri producătorul auto, prezentând arhitectura sa ”STLA Large”, transmite Reuters.
Grupul franco-italian, care a fost format în urmă cu trei ani, când Fiat-Chrysler a fuzionat cu producătorul Peugeot PSA, intenţionează să înfiinţeze patru platforme native BEV (vehicule electrice cu baterii) el în cadrul planului său de afaceri pe termen lung.
Stellantis a dezvăluit platforma ”STLA Medium” anul trecut, care va fi urmată de platformele ”Small” şi ”Frame”.
Stellantis a spus că va folosi iniţial platforma STLA Large pe piaţa nord-americană, pe modelele Dodge şi Jeep, urmând să fie incluse apoi şi pe Alfa Romeo, Chrysler, Maserati şi alte mărci, pentru un total de opt lansări până în 2026.
Arhitectura STLA Large va echipa modele de maşini, crossovere şi SUV-uri.
”Vehiculele de dimensiuni mari bazate pe STLA Large sunt nucleul cererii clienţilor pe pieţele globale de primă importanţă”, a spus Stellantis într-un comunicat.
Platforma va fi instalată în mai multe fabrici din Europa şi America de Nord şi va fi disponibilă într-o arhitectură BEV de 400 şi 800 de volţi, vizând o autonomie de 800 de kilometri, a spus Stellantis.
Aceasta va fi disponibilă şi în variante suplimentare cu mai multe forme de energie, inclusiv hibride şi combustie internă.
Ca parte a planurilor sale de electrificare, Stellantis investeşte peste 50 de miliarde de euro (54 de miliarde de dolari) în următorul deceniu pentru a atinge vânzări de maşini electrice în Europa în proporţie de 100% şi un mix de maşini şi camionete uşoare electrice în proporţie de 50% în SUA până în 2030.
În acest scop, intenţionează să asigure o capacitate de aproximativ 400 GWh a bateriilor, inclusiv de la şase fabrici de producţie de baterii din America de Nord şi Europa.