Tehnologie

UE restricţionează utilizarea datelor personale de către Meta privind anunţurile targetate

Foto: iStock

UE a impus noi restricţii Meta, compania mamă a Facebook şi Instagram, legate de utilizarea datelor personale în scopul anunţurilor vizate. Comisia irlandeză pentru Protecţia Datelor va emite o regulă finală în acest sens până la data de 10 noiembrie.

Uniunea Europeană (UE) a impus noi restricţii Meta, compania mamă a Facebook şi Instagram, cu privire la utilizarea datelor personale în scopul anunţurilor vizate. În conformitate cu Regulamentul General privind Protecţia Datelor (GDPR) al UE, Meta trebuie să obţină consimţământul utilizatorilor înainte de a utiliza informaţiile lor personale în scopuri publicitare, anunţă CNN.

În trecut, Meta a argumentat că practicile sale legate de date sunt justificabile conform GDPR, dar Curtea Supremă a UE a găsit aceste justificări neconvingătoare. În replică, Meta intenţionează să implementeze un model de abonament în UE pentru utilizatorii care nu consimt la afişarea de anunţuri personalizate pe Instagram şi Facebook.

Consiliul European pentru Protecţia Datelor (EDPB) a anunţat miercuri noile restricţii, interzicând efectiv Meta să folosească justificările anterioare. Comisia irlandeză pentru Protecţia Datelor, principalul organism de reglementare al confidenţialităţii Meta în Europa, a fost însărcinată să emită o regulă finală în acest sens până la data de 10 noiembrie.

Aceasta reprezintă o nouă provocare pentru modelul de afaceri al Meta în Europa, unde compania se confruntă cu dificultăţi în alinierea practicilor sale publicitare cu reglementările privind protecţia datelor ale UE.

Cele mai recente știri

To Top