Vânzările globale de vehicule electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut în ritm anual cu 21% în iulie, datorită avansului semnificativ din China şi în pofida cererii slabe din Europa, arată datele publicate de firma de cercetare de piaţă Rho Motion, transmite Reuters.
Luna trecută, Comisia Europeană a impus taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice chineze, apreciind că lanţul de producţie EV din China beneficiază de subvenţii incorecte. Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
În UE, MG Motor, deţinut de SAIC Motor Corp, ar urma să fie cel mai afectat. Impactul asupra Tesla va fi mai redus, datorită fabricii de la Berlin, în timp ce BYD, care are o prezenţă redusă în Europa, va fi mai puţin afectat, a declarat, pentru Reuters, Charles Lester, de la Rho Motion.
Vânzările globale de vehicule complet electrice (EV) şi hibride plug-in (PHEV) au urcat la 1,35 milioane de unităţi în iulie, din care 0,88 milioane au fost în China, unde s-a înregistrat un avans anual de 31%. De asemenea, în primele şapte luni din acest an vânzările de vehicule electrice pe baterii şi hibride plug-in au crescut cu 70% faţă de perioada similară din 2023.
În Europa, vânzările lunare au scăzut cu 7,8% în iulie, în timp ce nivelul din primele şapte luni a fost în linie cu cel din 2023. În Germania, cea mai mare piaţă EV din UE, vânzările au scăzut cu 12% în perioada ianuarie-iulie 2024.
În Statele Unite şi Canada, vânzările EV au urcat cu 7,1% luna trecută.
Rho Motion se aşteaptă în acest an la o creştere a vânzărilor globale de vehicule electrice între 25% şi 30%, iar Lester apreciază că avansul se va apropia mai degrabă de limita inferioară a prognozei.