Actualitate

Acţiunile Birkenstock au debutat slab miercuri, la bursa din New York, cu 11% sub preţul lor din ofertă

Foto: iStock

Acţiunile Birkenstock au debutat slab, miercuri, la bursa din New York, cu 11% sub preţul lor din oferta publică iniţială, semnalând prudenţa investitorilor după ce câteva companii de profil au înregistrat scăderi ale acţionilor lor, în urma cotării la bursă, transmite Reuters.

Titlurile producătorului german de sandale, cu o istorie de 250 de ani, au început să fie tranzacţionate la 41 de dolari pe unitate, la Bursa de Valori din New York, în comparaţie cu preţul iniţial de ofertă publică, de 46 de dolari fiecare.

Pe baza preţului la deschidere, Birkenstock ar fi evaluată la 8,32 miliarde de dolari. Evaluarea este încă aproape dublă faţă de evaluarea la care L Catterton, grupul de capital privat susţinut de miliardarul francez Bernard Arnault şi imperiul său de bunuri de lux Louis Vuitton Moet Hennessy, a achiziţionat un pachet majoritar de acţiuni la companie, în 2021.

Primirea călduţă din partea investitorilor vine la câteva săptămâni după debutul puternic pe piaţă pentru designerul de cipuri Arm Holdings, aplicaţia de livrare a produselor alimentare Instacart şi platforma de automatizare a marketingului Klaviyo.

Cu toate acestea, acţiunile lor au cedat din câştiguri de la intrarea lor pe bursă, tulburând perspectivele pentru piaţa IPO.

La închiderea de marţi, acţiunile Instacart erau cu 10% sub preţul IPO. Arm şi Klaviyo au fost relativ stabile, închizând cu 9% şi, respectiv, cu 16% peste preţurile lor din IPO.

”Este clar că există o oarecare prudenţă în rândul investitorilor cu privire la calea de urmat pentru brand”, a declarat Susannah Streeterdirector pentru bani şi pieţe la Hargreaves Lansdown.

Oferta Birkenstock, care a strâns 1,48 miliarde de dolari, a fost evaluată conservator din cauza volatilităţii pieţei, în ciuda cererii suficiente pentru a pstabili preţul la vârful intervalului indicat, de 44 până la 49 de dolari pe acţiune, a scris marţi Reuters.

Birkenstock a câştigat o atenţie larg răspândită după ce actriţa australiană Margot Robbie a purtat o pereche de birkenstock roz în scena finală a filmului de succes ”Barbie”, care a fost lansat în această vară.

Dar, în ciuda întregii sale atracţii de cultură pop, unii experţi din industrie spun că acţiunile ar putea să nu fie pe radarul investitorilor de retail, cel puţin pe termen scurt.

”Îi lipsesc factorii legaţi de piaţă pentru a deveni un meme, cum ar fi interesul pentru plasamente short, un free-float scăzut sau un eveniment major de ştiri”, a declarat Tommy Tranfo, şeful comunităţii la forumul StockTwits, axat pe investitori cu amănuntul.

Fondată în 1774, în satul german Langen-Bergheim, compania a fost condusă de familia Birkenstock timp de şase generaţii, până când aceştia au vândut un pachet majoritar de acţiuni lui L Catterton.

Firma va continua să deţină aproape 83% din producătorul de sandale. A achiziţionat o participaţie la o evaluare de aproximativ 4,3 miliarde de dolari.

Birkenstock are contracte de parteneriat cu branduri de modă de lux, inclusiv Dior, Stüssy, Manolo Blahnik şi Rick Owens.

Compania a dezvăluit o creştere cu 21% a veniturilor, la 1,12 miliarde de euro (1,19 miliarde de dolari), pentru perioada de nouă luni încheiată la 30 iunie. Profitul său net pentru aceeaşi perioadă a scăzut însă cu 20%, la 103,3 milioane de euro.

Cele mai recente știri

To Top