Conform Raportului Administratorilor, în primele 6 luni ale anului 2023 compania Antibiotice a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri obținute din vânzările pe piața internă și piețele internaționale, în valoare de 67,2 milioane lei, ajungând la nivelul de 315,9 milioane lei, cu 27 % mai mare comparativ cu perioada similară a anului precedent.
Pe piața internă, creșterea înregistrată este de 27,8% (de la valoarea de 153,4 milioane lei în semestrul I din 2022, la 196 milioane lei la 30 iunie 2023). Saltul afacerilor pe piețele internaționale este reprezentat de o creștere cu 25,7% (de la 95,3 milioane lei, în perioada similară din 2022, la 119,8 milioane lei la semestrul I din 2023).
Creșterea vânzărilor de medicamente și substanțe active din portofoliul Antibiotice are ca fundament strategia de repoziționare pentru produsele din portofoliu, optimizarea politicilor de marketing, precum și contextul pieței, marcat de creșterea incidenței afecțiunilor acute respiratorii, inclusiv cele suprainfectate bacterian.n
La finalul semestrului I anul 2023, Antibiotice a realizat un profit net de 62 milioane comparativ cu valoarea obținută în perioada similară a anului precedent (33,9 milioane lei).
Creștere cu 27,8% a cifrei de afaceri obținute pe piața internă
În primul semestru al anului 2023 a fost redefinit modul de lucru cu distribuitorii și lanțurile naționale din România, în strânsă corelație cu potențialul de vânzare al fiecărui produs raportat la segmentele de piață și potențialul de vânzare al fiecărui partener.
Astfel, în primele 6 luni, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri de 196 milioane lei, în creștere cu 27,8% comparativ cu perioada similară a anului precedent. În acest fel, s-au consolidat vânzările de antiinfecțioase de uz sistemic (+29% creștere a vânzărilor), dezvoltând în același timp și clasele terapeutice unde deține poziții importante în piața internă: preparate dermatologice (+14%), sistem cardiovascular (+5%) și tract digestiv (+23%).
Pe segmentul vânzărilor către spitale (Hospital), unde Antibiotice este recunoscută ca principal furnizor de medicamente antiinfecțioase, în primele 6 luni ale anului, vânzările au înregistrat o creștere valorică cu 14,2%, ( de la 66,1 milioane lei în semestrul I 2022, la 75,4 milioane lei în același semestru din 2023).
Pe segmentul lanțuri naționale, valoarea vânzărilor a crescut cu 14,3% în primul semestru din 2023 față de aceeași perioadă din anul precedent (de la 54 milioane lei la 61,7 milioane lei) iar vânzările prin farmaciile independente și minilanțuri s-au majorat în primul semestru al anului 2023 cu 27,9% (de la 94,1 milioane lei în semestru I din 2022, la 120,3 milioane lei în semestru I 2023).
Creșterea vânzărilor a fost determinată, deopotrivă, de consumul crescut pe portofoliul de produse antiinfecțioase și cele pentru răceală și gripă, precum și de atragerea a noi produse în portofoliu și consolidarea prezenței în piață pentru medicamente fără prescripție medicală.