Amazon vizează ca exporturile sale de mărfuri din India să ajungă la o valoare de 20 de miliarde de dolari până în 2025, atrăgând mii de mici vânzători pe platforma sa de comerţ electronic, transmite Reuters.
„Suntem foarte încurajaţi de numărul de antreprenori care s-au înscris în acest an. Dorim să ne extindem”, a declarat pentru Reuters Bhupen Wakankar, director comerţ global, Amazon în marginea unui eveniment din industria de profil, referindu-se la planurile de export.
A existat o cerere uriaşă pentru suplimente organice pentru sănătate ”Fabricate în India”, articole de uz casnic precum prosoape de baie, covoare de iută şi jocuri robotizate pentru copii, înainte de vânzarea de Black Friday Cyber Monday, o perioadă de cumpărături de 11 zile începând de vineri, a spus Wakankar.
Lansată în 2015 cu câţiva vânzători, Amazon Global Trade, platforma de exporturi B2C a gigantului comerţului electronic, câştigă teren în India.
Compania a atras peste 100.000 de mici producători pentru a vinde o gamă largă de produse clienţilor din străinătate, a spus el.
”Unii dintre vânzători sunt exportatori pentru prima dată, inclusiv cei care şi-au părăsit locurile de muncă corporative pentru a începe exporturile de comerţ electronic”, a spus el.
Mii de mici exportatori, care anterior nu aveau acces la pieţele globale, au înregistrat o creştere anuală de 70% a afacerii prin intermediul platformei de comerţ electronic, care a oferit suport logistic şi acces la peste 200 de milioane de membri Amazon Prime la nivel global, a spus el.
Acest lucru se datorează faptului că exporturile de bunuri ale Indiei au scăzut cu 7% de la an la an în primele şapte luni ale acestui an fiscal.
Pe platforma de comerţ electronic, cea mai mare creştere a fost observată în categorii precum frumuseţe, îmbrăcăminte, casă, bucătărie, mobilier şi jucării.
Sărbători precum Halloween, Ziua Recunoştinţei, Vinerea Neagră, Cyber Monday, Crăciunul şi Anul Nou au condus vânzările de produse indiene pe pieţe precum Statele Unite, Marea Britanie, Canada, Australia şi Germania.
Pentru a încuraja exportatorii, a spus Wakankar, Amazon a redus taxele de abonament pentru programul său global de vânzare de la 120 de dolari la 1 dolar, în primele trei luni, pentru exportatorii care se înscriu înainte de 31 martie.