Boeing şi cel mai mare sindicat al său reiau discuţiile pentru un nou contract colectiv de muncă pe 7 octombrie, deoarece ambele părţi doresc un acord pentru a pune capăt grevei a aproximativ 33.000 de lucrători ai fabricilor producătorului de avioane de pe coasta de vest a SUA, transmite Reuters.
Negociatorii producătorului de avioane din SUA şi Asociaţia Internaţională a Maşiniştilor şi Lucrătorilor Aerospaţiali au avut dificultăţi să găsească un teren comun, nereuşind recent să încheie un acord cu privire la aspecte cheie, în prezenţa mediatorilor federali.
”O rezoluţie cu IAM reprezintă o prioritate pentru mine, iar echipa noastră este pregătită să reia discuţiile mediate lunea aceasta”, a declarat CEO-ul Boeing Kelly Ortberg angajaţilor, vineri.
Încheierea unui acord cu IAM pentru a pune capăt opririi este o prioritate pentru Boeing, deoarece se luptă cu datoria în creştere, agravarea consumului de numerar şi ameninţarea de a-şi pierde ratingul recomandat investiţiilor.
Districtul 751 al IAM, care negociază acordul, a declarat că va relua discuţiile cu Boeing luni, cu asistenţa mediatorilor federali.
”Această întâlnire este o altă oportunitate critică de a promova priorităţile membrilor noştri”, a spus sindicatul.
Discuţiile au atras atenţia din partea administraţiei preşedintelui american Joe Biden, secretarul de muncă al SUA, Julie Su, personalul său continuând să se angajeze cu ambele părţi, a declarat un purtător de cuvânt.
Greva a oprit producţia de Boeing 777, 767 şi a celui mai bine vândut avion cu reacţie, 737 MAX. MAX este un generator cheie de venituri pentru companie într-un moment în care se luptă cu marje slabe în activitatea sa de apărare.
Greva, prima de la Boeing din 2008, este cel mai recent eveniment dintr-un an tumultuos pentru companie, care a început cu un incident din ianuarie, în care un panou de uşă s-a desprins de pe un avion nou 737 MAX, în timpul unui zbor.
Boeing a făcut recent o ofertă de salariu, ”cea mai bună şi finală”, care include o creştere a salariilor cu 30% în patru ani, restabilirea unui bonus de performanţă, beneficii de pensionare îmbunătăţite şi dublarea bonusului de ratificare la 6.000 de dolari, dar conducerea sindicatului a refuzat să o supună la vot.
O înţelegere preliminară anterioară între Boeing şi sindicat, care a oferit o creştere de 25% în patru ani şi un angajament ca un nou avion să fie fabricat în zona Seattle, dacă ar fi lansat în timpul acordului de patru ani, a fost respins cu peste 90% de muncitori în septembrie.
Acţiunile Boeing au închis vineri în creştere cu 3%.
Boeing a început să concedieze zeci de mii de angajaţi din SUA luna trecută, pentru o săptămână, la fiecare patru săptămâni, deoarece lucrează pentru a economisi numerar.
”Vreau să le mulţumesc tuturor pentru angajamentul faţă de măsurile noastre de conservare a numerarului”, a spus Ortberg, lăudând angajaţii pentru ”atâta rezistenţă de a ajuta în acest moment dificil, mai ales că le cerem multor colegi de echipă să ia concedii temporare”.