Valoarea exporturilor de biciclete ale Uniunii Europene în ţările din afara spaţiului comunitar a scăzut cu 10% anul trecut, la 1,03 miliarde de euro, în timp ce valoarea importurilor s-a situat la 1,98 miliarde de euro – un declin de 21% faţă de 2022, arată datele publicate luni de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În 2023, UE a exportat 293.000 biciclete electrice (o scădere de 21% faţă de 2022) şi a importat 867.000 biciclete electrice (un declin de 27%). De asemenea, blocul comunitar a exportat 852.000 biciclete non-electrice (o scădere de 17% comparativ cu 2022) şi a importat 3,5 milioane (un declin de 34%).
Principalele destinaţii pentru exporturile UE de biciclete non-electrice în 2023 au fost Elveţia (30% din toate exporturile către ţările din afara spaţiului comunitar, în funcţie de valoare), Marea Britanie (20%) şi SUA (6%). În cazul exporturilor UE de biciclete electrice în 2023, Elveţia, Marea Britanie au fost de asemenea principalele destinaţii (46% din total şi, respectiv, 26% din total), urmate de SUA (10%) şi Norvegia (9%).
În 2023, importurile UE de biciclete non-electrice au venit în principal din Taiwan (32% din toate importurile din ţările din afara spaţiului comunitar), Cambodgia (28%), China şi Bangladesh (ambele cu 8%), în timp ce importurile de biciclete electrice în blocul comunitar au venit în principal din Taiwan (59% din total), Vietnam (16%), Elveţia (11%) şi China (6%).
Datele Eurostat au fost publicate cu ocazia Zilei mondiale a bicicletei, care se celebrează pe 3 iunie, conform site-ului oficial al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).