Ce a fost mai întâi, oul sau oaia? Nu, nu este o greșeală, sunt elementele simple care stau la baza succesului antreprenorului Andrei Isac, omul din spatele Arrosticini și Ou București. A pornit la drum cu unul dintre primele cinci foodtruck-uri din țară și acum e gata să recucerească România cu o idee simplă: un bistro al cărui meniu e axat pe ouă.
Andrei Isac spune că nu a fost mereu pasionat de gastronomie, că de fapt nevoia este cea care l-a făcut să descopere tainele bucătăriei. “Nu am avut mari tangențe cu bucătăria până pe la 18 ani, când părinții mei au plecat în străinătate la muncă iar eu am rămas în București să-mi continui studiile. Practic nevoia m-a făcut să intru în bucătărie, iar ulterior s-a transformat în pasiune și m-a făcut să îmi doresc să testez și să experimentez tot mai mult”, spune tânărul antreprenor.
Studiile l-au dus în Italia, unde a unde a descoperit bucătăria simplă, în care fiecare ingredient, oricât ar fi de simplu, e pus în valoare. Tot acolo a gustat pentru prima dată preparatul care l-a făcut cunoscut în toată România: Arrosticini.
“După ce am terminat Facultatea de Construcții m-am întors în țară cu gândul să deschid un foodtruck cu acest preparat: frigărui de oaie la grătar. În 2015, am pus bazele afacerii și prima provocare a fost să reușim să ne autorizăm. Nu exista legislație pentru foodtruck-uri si a trebuit îndeplinim toate cerințele impuse unui restaurant, iar noi am primit autorizațiile pentru o „căruță fast-food”, atât de nou era totul!”, povestește Andrei Isac.
A urmat o perioadă în care cererea a explodat, a traversat țara în lung și-n lat și celebrele sale frigărui au făcut ca businessul să ajungă la o cifră de afaceri de 250.000 de euro în doar trei ani de la lansare. Apoi a venit pandemia, care a dat peste cap zona de HoReCa. „Pandemia ne-a afectat foarte mult. Afacerea depindea de evenimente, care însă nu se mai țineau. Soluția pe care am gândit-o a fost să provocăm oamenii să își prepare produsul nostu acasă. Am creat un kit și am dezvoltat proiectul ‘Redescoperă oaia românească’, ne-am adaptat”, își amintește antreprenorul.
Oul, urmașul oii
Cum a trecut de la carne de oaie la ou? Aici este o întreagă filosofie. Andrei spune că ideea noului business are la bază obsesia sa pentru mono produs, însă a durat foarte mult până ce a reușit să o lanseze efectiv. „Fiind un tip analitic, am studiat piața și am pariat pe ou odată cu explozia cafenelelor de specialitate în București. Mi-am zis că, pe lângă cafea, oamenii vor dori să mănânce ceva, iar oul mi se pare cel mai versatil ingredient. Așa a apărut proiectul, prin 2018. A durat însă destul de mult timp, în care am testat nenumărate rețete și ingrediente, până la lansarea primei locații, în august 2020 – trebuia să deschidem în martie, dar am fost nevoiți să amânăm”, povestește Andrei Isac.
Prima locație Ou București a funcționat într-un spațiu extrem de mic, de doar zece metri pătrați, dar succesul l-a făcut să mute businessul într-o casă nouă. „A fost un test pe care l-am trecut. Eram curioși cum primesc oamenii ideea, ce reacție are publicul țintă. Am început cu un local micuț, într-un hub dedicat ideilor noi, unde găteam în fața oamenilor exact ca în foodtruck. Feedback-ul a fost peste așteptări, așa că am decis să ducem lucrurile mai departe și am găsit spațiul pe care ni-l doream și în care funcționăm în prezent”, desenează el, rapid, evoluția businessului.
Rețeta afacerii a fost reușită, iar confirmarea i-a venit tocmai în pandemie. Deși i-a afectat destul de mult afacerea, această perioadă l-a învățat să gândească în avans astfel încât să nu mai fie luat prin surprindere. „Avantajul nostru e că punem în primul rând accent pe calitate, nu pe cantitate. Vorbim aici de calitatea oamenilor și de calitatea materiei prime, pentru că folosim doar produse de la producători autohtoni. Am supraviețuit pandemiei, ne-am adaptat și am evoluat și vom continua să facem asta cu fiecare proiect pe care îl lansăm. Suntem un business de familie, familie din care fac parte și cei care ne trec pragul și, deși planurile pe termen lung sunt de a avea câte un OU în cât mai multe orașe din țară, vrem să rămânem o familie”, încheie antreprenorul.