Vânzările de autoturisme din România au reuşit să încheie anul 2023 cu un avans apropiat de cel preconizat în urmă cu 12 luni, însă ultima lună din an a venit cu o scădere importantă, de peste 25 de procente, un avertisment despre un posibil pericol pentru 2024: scăderea neaşteptată a pieţei auto, accentuată de diminuarea sumelor acordate de stat prin Programul Rabla, relevă datele analizate de Profit.ro, citate de News.ro.
Luna decembrie a adus un volum de 9.250 de autoturisme înmatriculate în România, fiind cea mai slabă lună din întreg anul 2023, cu o scădere de 25,63% comparativ cu decembrie 2022, sugerând astfel un declin al cererii de autoturisme noi în România.
Dacă suprapunem această tendinţă, începută în lunile anterioare, peste modificările legislative introduse de guvern în privinţa Programului Rabla, putem să anticipăm o evoluţie deloc favorabilă a vânzărilor de autoturisme noi în anul 2024, notează Profit.ro.
Cele mai vândute mărci în ultima lună din an au fost Dacia, cu 2.752 de unităţi, în scădere majoră, cu aproape 48% faţă de anul trecut, Toyota, creştere de 29%, la 768 unităţi, şi Skoda, avans de 12 procente şi un volum de 753 unităţi. O serie de mărci, precum Renault (-51%) sau VW (-11,5%) au încheiat anul cu scăderi.