Retailerul german de articole sportive Puma a declarat miercuri că devalorizarea majoră a monedei peso din Argentina i-a afectat rezultatele financiare, transmite CNBC.
Acţiunile Puma au scăzut miercuri cu 7,3%, la Londra, situându-se la nivelul inferior al indicelui european Stoxx 600, după ce compania a raportat rezultate preliminare pentru al patrulea trimestru şi pentru 2023, împreună cu o perspectivă care a ratat aşteptările.
Rezultatele finale vor fi publicate pe 27 februarie.
Creşterea vânzărilor ajustate în funcţie de valută, pe întregul an, a fost estimată la 6,6%, faţă de perspectiva unei creşteri mari de o singură cifră, cu vânzări de aproximativ 8,6 milioane de euro.
Câştigurile înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) au fost de aproximativ 622 de milioane de euro.
Deşi acest lucru a fost în conformitate cu indicaţiile, compania ar fi înregistrat o creştere a vânzărilor de 8% şi EBIT peste cel de 641 de milioane de euro de anul trecut, dacă nu ar fi fost efectele pesoului argentinian.
Impactul a fost deosebit de pronunţat în trimestrul al patrulea, când ”aplicarea contabilităţii hiperinflaţioniste a dus la o scădere a vânzărilor”, a spus Puma în rezultate.
”Atât vânzările, cât şi profitul net sunt sub consensul analiştilor. Cu toate acestea, consensul nu ia în considerare efectele negative ale devalorizării extraordinare a pesoului argentinian”, a adăugat compania.