Directorul general al Airbus, Guillaume Faury, le-a spus angajaților că firma a încheiat 2024 într-o situație mai bună decât se temea când a emis un avertisment privind profitul, în vara anului trecut, deși a avertizat asupra deteriorării mediului internațional și riscurilor sporite cu care se confruntă afacerile, transmite Reuters.
Referindu-se la performanța la nivelul grupului, Faury a spus într-o notă văzută de Reuters: ”Din punct de vedere operațional, am încheiat anul într-o situație mai bună decât ne temeam când am modificat previziunile, în iulie”.
În acest an, șeful Airbus se așteaptă la o accelerare a activităților și a declarat că trebuie îmbunătățită calitatea și termenele limită privind livrările. Diviziile ”Airbus Defence and Space” și ”Airbus Helicopters” au avut ”performanțe comerciale excelente”, susține Faury, care a explicat că Airbus trebuie să fie pregătit să răspundă rapid la înrăutățirea climatului internațional.
Un purtător de cuvânt al Airbus a spus că nu face niciodată comentarii în privința corespondenței interne.
Conform datelor publicate luna aceasta, Airbus a livrat 766 de aeronave comerciale în 2024 către 86 de clienți din întreaga lume și își menține pentru al șaselea an poziția de lider în industria de fabricare a avioanelor, în condițiile în care rivalul Boeing se redresează lent dintr-o criză internă prelungită.
Obiectivul de livrări anuale de ”aproximativ 770 de avioane” nu a fost îndeplinit, după ce luni de zile compania s-a confruntat cu dificultăți legate de majorarea producției. Livrările Airbus sunt afectate de lipsa de angajați și de deficitul de motoare și alte componente, în condițiile în care lanțul de aprovizionare din industria aerospațială nu reușește să se redreseze după pandemie.
Livrările din 2024 reprezintă o încetinire a redresării grupului aeronautic european după pandemie, creșterea anuală s-a redus cu mai mult de jumătate, la 4%, de la 11% în 2023.
Rezultatele financiare ale Airbus din 2024 vor fi publicate în 20 februarie 2025.
În iulie 2024, cel mai mare producător mondial de avioane a avertizat asupra profitului și a înrăutățit ținta totală de livrări din 2024 la 770 de aeronave, de la 800, amânând din 2026 în 2027 obiectivul de a avea o producție lunară de 75 de avioane cu fuselaj îngust.
