O schimbare majoră se prefigurează în domeniul turismului pentru anul 2025: călătorii preferă să petreacă mai mult timp într-o singură destinaţie, renunţând la vizitele scurte în mai multe locuri. Numărul călătoriilor planificate va creşte cu 24% faţă de 2024, cu accent pe sejururile prelungite.
În cazul turiştilor de lux, durata medie a unei vacanţe a ajuns la 13,5 zile.
Peste 76% dintre călători aleg să viziteze o singură ţară în loc să bifeze mai multe destinaţii. Această tendinţă este vizibilă mai ales în China, India şi Germania, unde oamenii caută să se conecteze mai profund cu cultura locală.
Un fenomen interesant este „călătoria combinată” sau „bleisure” – îmbinarea muncii cu vacanţa. India conduce acest trend cu 92% dintre călători planificând astfel de sejururi, urmată de China cu 84% şi Germania cu 79%.
Pentru americani, destinaţiile preferate în 2025 sunt Anglia, Japonia, Paris, Italia şi Mexic. În schimb, britanicii vizează Dubai, Paris, Italia, Spania şi Statele Unite.
Pe TikTok a devenit virală practica „PTO hacking” – planificarea strategică a concediilor în jurul sărbătorilor legale pentru a maximiza timpul petrecut în vacanţă.
„Turiştii au depăşit faza în care făceau poze la obiective turistice aglomerate doar pentru a spune că au fost acolo”, explică Julia Carter, fondatoarea unei companii de turism. Aceasta subliniază că oamenii au început să aprecieze experienţele autentice şi timpul petrecut într-un singur loc, relatează Mediafax, care citează BBC.