BAT în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) demarează luna aceasta campania anuală „Alege Asumat un Comportament Comercial Curat”.
Potrivit unui comunicat al producătorului de ţigarete, remis luni AGERPRES, această iniţiativă urmăreşte să informeze şi să sensibilizeze opinia publică referitor la importanţa respectării legislaţiei pentru prevenirea accesului minorilor la produsele din tutun şi nicotină. Anul acesta, legislaţia în domeniu a suferit modificări importante, concepute pentru a reduce riscul ca minorii să aibă acces la astfel de produse. Printre aceste modificări se numără extinderea interdicţiei de comercializare către minori a ţigaretelor electronice, indiferent dacă acestea conţin nicotină sau nu, şi interdicţia de a comercializa produsele din tutun şi nicotină prin automate.
Iniţiativa BAT care îşi propune să promoveze modificările legislative şi să sublinieze importanţa toleranţei zero faţă de vânzarea produselor cu nicotină către minori se desfăşoară la nivel naţional în aproximativ 32.000 de magazine partenere, precum şi în zonele publice dedicate afişajului stradal din centrul Bucureştiului.
„BAT investeşte în mod constant în campanii care promovează standarde şi principii comerciale responsabile, atât în cadrul propriei activităţi, cât şi în colaborarea cu partenerii comerciali. Considerăm că o legislaţie menită să reducă la minim riscul ca minorii să aibă acces la toate categoriile de produse din tutun şi nicotină, precum şi la ţigări electronice cu şi fără nicotină reprezintă un semn de normalitate şi responsabilitate. BAT se angajează să continue să deruleze programe de informare în acest sens, şi ne dorim să avem sprijinul tuturor autorităţilor competente în domeniu pentru a asigura implementarea şi respectarea riguroasă a acestor reglementări”, a declarat Ileana Dumitru, director Relaţii Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.
România se numără printre primele ţări din Uniunea Europeană care implementează o interdicţie asupra vânzării către minori a tuturor formelor de produse care conţin tutun şi nicotină, inclusiv a ţigaretelor electronice fără nicotină.
BAT a desfăşurat continuu, în ultimii ani, programe de informare a comercianţilor şi consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar şi la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină. Începând din 2019, ANPC s-a alăturat campaniei BAT şi pune la dispoziţia consumatorilor numărul de contact 021/9551 – Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii.
„În calitate de vicepreşedinte ANPC, sunt bucuros să ne alăturăm, şi în 2024, acestei campanii care îşi propune să informeze publicul cu privire la reglementările legale referitoare la comercializarea produselor din tutun şi nicotină exclusiv către persoane adulte. Ne angajăm să monitorizăm respectarea legilor şi încurajăm pe oricine identifică încălcări ale acestora să le semnaleze, la numărul de telefon pus la dispoziţie de către ANPC”, a spus Sebastian Hotca, vicepreşedinte ANPC.