Profil de antreprenor

Bubble tea, ingredientul exotic al profitului într-un business de viitor

Marian Mîrșan și Sorin Iordache, fascinați de popularitatea la nivel mondial a băuturii cunoscute sub numele de Bubble Tea sau Pearl Milk Tea, au decis să o aducă și în România. Așa se face că în 2020, în urma unei investiții de 20.000 de euro, a apărut Bubble T România, brand sub care cei doi au început să comercializeze băutura pe bază de ceai în amestec cu perle de Tapioca gumoase și dulci. 

Dacă inițial, în primele luni de la inaugurarea primei cafenele din zona Gării de Nord din Capitală, businessul le-a dat emoții celor doi parteneri, la finele lui 2022 le-a adus afaceri de peste un milion de lei, de două ori mai mari față de anul precedent. Mai mult, au obținut și un profit de circa 200.000 de lei, sumă care a depășit mult așteptările pentru evoluția unui business la început de drum. Până la sfârșitul acestui an, antreprenorii estimează rezultate similare, întrucât, spune Marian Mîrșan, „anul 2023 a avut un început promițător, ceea ce ne face să țintim la cel puțin aceleași vânzări și profit ca anul precedent”. La ora actuală, Bubble T are locații în București (3) și Craiova. 

Afaceri efervescente

Prieteni de peste 15 ani, Marian și Sorin au urmărit un videoclip pe YouTube în care erau prezentate aceste băuturi și, încântați de produse, au decis să le testeze. „Cum nu erau în România, le-am găsit pentru prima dată în Regatul Unit. Fiind doar pe bază de ceai, de unde și denumirea de Bubble Tea, ne-am hotărât să le adaptăm în funcție de gusturi, astfel am obținut Bubble Coffee, Bubble Lemonade, Bubble Smoothie și Boba Ice-Cream. Și nu ne oprim aici”, explică Marian Mîrșan. 

A durat aproximativ șase luni până ce ideea li s-a transformat în afacere, cu un început greu, amplificat de situația pandemică, însă, cu răbdare și încredere în conceptul care îi acaparase, după prima jumătate de an de la lansarea pe piață au apărut și un mic profit. „Puțin, ce-i drept, dar pentru noi conta mai mult încrederea câștigată în acest concept. Aceste prime șase luni fiind și cea mai dificilă perioadă pentru Bubble T și situația noastră financiară”, mai spune antreprenorul. Bubble T era încă la început atunci când a debutat pandemia, așa că restricțiile pandemice i-au marcat evoluția, dar până la urmă s-a dovedit că nimic nu putea să stea în calea unui business efervescent. „Pe toată perioada restricțiilor, noi am oferit livrare la domiciliu și am menținut relația cu clienții prin intermediul rețelelor de socializare”, își explică strategia antreprenorul. Media de vârstă a iubitorilor de Bubble Tea este sub 30 de ani, „tineri dornici de libertate”, cum îi caracterizează Marian Mîrșan. Așa că, odată cu diminuarea restricțiilor, atât clienții cât și angajații au fost entuziasmați. Astfel, băuturile Bubble T au devenit din ce în ce mai populare, iar antreprenorii au, astăzi, solicitări din întreaga țară. „Chiar și clienți din alte orașe care parcurg zeci de kilometri pentru a se bucura de băuturile Bubble T. Misiunea noastră este să mergem cât mai aproape de ei”. Printre realizările din 2022, adaugă Marian Mîrșan, se numără faptul că Bubble T a deschis încă două locații în București (în total 3).  În prezent, la Bubble T sunt angajate 5 persoane, iar focusul antreprenorilor rămâne pe extindere prin sistemul de francizare pe care au reușit să îl dezvolte anul trecut.

Înainte de a pune temeliile Bubble T, Marian Mîrșan lucra în domeniul auto, ocupându-se de identificare de piese în diverse service-uri din România și din Anglia. Între timp, a absolvit masterul Global Business Management, ceea ce, la vârsta de 31 de ani, l-a motivat să-și înceapă propria afacere, deși segmentul HoReCa îi era total necunoscut. „Temeliile conceptului Bubble T fiind susținute în mare parte de asociatul meu, Sorin Iordache. Acesta având o experiență de peste 15 ani ca bartender sau barista”, explică antreprenorul. Pentru că băutura era necunoscută pe teritoriul României, cea mai mare provocare, mai spune Marian Mîrșan, a fost să convingă clienții să le încerce produsele. „Am reușit să facem acest lucru cu ajutorul rețelelor de socializare”, explică antreprenorul cum a reușit să-și facă o promovare eficientă fără investiții masive. Susținerea a venit, de-a lungul întregului proces, din partea familiei, iar cei doi antreprenori au fost atenți la sfaturi primite atât din partea prietenilor, cât și din partea clienților. „Mă gândesc la următorul business, dar prioritar este să ajungem cu Bubble T în majoritatea orașelor din România”, își prezintă planurile antreprenorul.  

În businessul său, spune Marian Mîrșan, investițiile sunt necesare continuu, indiferent de cât de mari sau mici par inițial. „Acum lucrăm cu proiectul Bubble T – Party Team, practic un bar mobil cu tot ce este necesar pentru prepararea băuturilor”. Au fost perioade, își amintește tânărul, în care au investit chiar și 100% din profit. „Încă nu am alocat un anumit buget pentru investiție, dar în funcție de cum decurg lucrurile suntem dispuși să investim”. Piața din România este în continua creștere pentru Bubble T, pentru că puțină lume cunoaște conceptul de „boba drinks” sau băuturile cu Tapioca. „Acest concept are cu siguranță un potențial mai mare decât ceea ce vedem la momentul actual. Majoritatea clienților care folosesc produsele și serviciile noastre revin la Bubble T pentru că noi ținem cont de gusturile fiecăruia”, încheie, optimist, antreprenorul.

Bubble Tea a luat naștere acum trei decenii în Taiwan. Băutura, cunoscută și sub numele de Boba Tea, oferă energie și bună dispoziție. Ingredientul principal al băuturii Bubble Tea sunt biluțele de Tapioca.

Tapioca este extrasă din rădăcina arbustului numit Cassava, o plantă specifică Americii de Sud, însă care astăzi se cultivă în întreaga lume.

Rădăcinile acestui arbust sunt alcătuite predominant din amidon și apă. Conține puține fibre și proteine, iar grăsimile sunt aproape inexistente. Prin înmuiere în apă și uscare se formează o pastă. Aceasta poate fi uscată și transformată în făină de tapioca și mai departe, cu ajutorul căldurii în perle. Tapioca are puține vitamine și nu conține proteine, dar, în schimb, este o sursă de carbohidrați, nu conține gluten, se digeră ușor și are calități antiseptice, cicatrizante și dezinfectante asupra sistemului digestiv. 

Cele mai recente știri

To Top