Creatorii americani de conţinut de pe TikTok le-au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platforme rivale precum Istagram, deţinută de Meta şi YouTube, platforma grupului Alphabet, după ce o instanţă federală de apel a decis că aplicaţia de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii din SUA până pe 19 ianuarie, transmite Reuters.
TikTok a devenit o forţă digitală majoră din SUA, deoarece a crescut la 170 de milioane de utilizatori locali, în special tineri atraşi de videoclipurile sale scurte.
Platforma a absorbit agenţii de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători din SUA şi a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piaţă pentru firmele mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok adună informaţii despre consumatorii americani, a adoptat o lege prin care proprietarul său, ByteDance, susţinut de chinezi, să cedeze TikTok în SUA sau să fie interzisă.
Vineri, o curte federală de apel a menţinut legea. Ameninţările politicienilor şi ale altora la adresa TikTok s-au dezvoltat timp de ani de zile, ceea ce i-a determinat pe unii utilizatori să elimine ameninţările recente.
Acest lucru a părut să se schimbe vineri, cu perspectiva unei interdicţii în doar şase săptămâni. Un recurs la Curtea Supremă este încă posibil.
”Pentru prima dată îmi dau seama că o mare parte din ceea ce am lucrat ar putea dispărea”, a declarat Chris Mowrey, un influencer cu 470.000 de urmăritori pe TikTok, pentru Reuters. ”Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru firmele mici şi creatori”, mai spune el.
În aplicaţie, urmăritorii şi creatorii de conţinut şi-au exprimat îngrijorarea şi confuzia, mulţi spunând că se îndoiesc că platforma va supravieţui şi că sunt pregătiţi pentru ce e mai rău.
Chris Burkett, un creator de conţinut pe TikTok, cu 1,3 milioane de oameni care urmăresc videoclipurile despre stilul de viaţă al bărbaţilor, a spus că nu crede că platforma va dura.
”Nu cred că această aplicaţie va fi longevivă în Statele Unite”, a spus el într-o postare video, cerând publicului său să-l urmărească pe alte platforme de socializare, cum ar fi Instagram, YouTube, X şi Threads.
”Am alocat atâţia ani şi atât de mult timp în construirea comunităţii noastre aici”, a spus creatorul de conţinut pentru călătorii culinare SnipingForDom, care are 898.000 de urmăritori în aplicaţie. Deşi nu credea că sfârşitul este aproape pentru TikTok, le-a spus totuşi urmăritorilor să-l contacteze pe pagina sa de Instagram. Alţii aşteptau şi ei mai multe informaţii.
Sarah Jannetti, un consultant TikTok Shop, a spus că clienţii săi nu sunt îngrijoraţi de o potenţială interdicţie TikTok şi nu îşi vor schimba afacerile ”până când nu vor vedea ceva mai concret”.