Retailerul internaţional de modă Primark a deschis, miercuri, cel de-al treilea magazin din România şi prima locaţie din partea de vest a ţării, în Iulius Mall, parte a ansamblului mixed-use Iulius Town Timişoara.
Noul magazin, care este situat la primul etaj al Iulius Mall, şi-a întâmpinat primii clienţi miercuri.
Cu o investiţie de 10 milioane de euro şi 150 de noi locuri de muncă create la nivel local, deschiderea marchează încă o etapă importantă pentru extinderea Primark în România.
Primark Iulius Town se întinde pe o suprafaţă de 3.200 de metri pătraţi, pe un singur etaj, şi oferă formula unică a retailerului de modă în tendinţe şi produse esenţiale de zi cu zi, completate de articole de frumuseţe, lifestyle şi articole pentru casă, toate la preţuri accesibile.
Săptămâna aceasta, Primark a anunţat angajamentul de a îngheţa preţurile la sute de articole de îmbrăcăminte pentru copii foarte îndrăgite pentru a veni în sprijinul familiilor care îşi fac cumpărăturile pentru începerea şcolii, în toate magazinele sale. Acestea includ blugi, hanorace şi jachete căptuşite, ceea ce înseamnă că familiile pot continua să le cumpere din magazin la aceleaşi preţuri mici ca anul trecut.
Primark continuă să oferă produse din surse mai durabile pe care oricine şi le poate permite. În prezent, 55% din hainele comercializate sunt fabricate folosind materiale reciclate sau din surse mai durabile, iar compania s-a angajat să ajungă la 100% până în 2030.
Inaugurarea Primark Iulius Town face parte din planurile de creştere ale Primark în Europa Centrală şi de Est, unde brandul are deja magazine în Polonia, Republica Cehă, Ungaria, Slovenia şi Slovacia. Această deschidere vine la un an şi jumătate după ce retailerul a intrat în România cu primele sale două magazine în ParkLake Shopping Centre şi, respectiv, AFI Cotroceni, Bucureşti. Retailerul a anunţat, de asemenea, planurile de a adăuga alte două magazine în România în VIVO! Shopping Centre din Cluj-Napoca şi Electroputere Mall din Craiova în următorii ani.
”Ne bucură faptul că sunt create 150 de noi locuri de muncă în Timişoara, inclusiv posibilitatea de a lucra part-time pentru tineri şi cei care au nevoie de un program de lucru flexibil. În plus, Primark este un brand internaţional cunoscut şi ne bucurăm că Timişoara dovedeşte din nou că este un pol pentru investiţii”, a declarat viceprimarul Timişoarei Ruben Laţcău.
La rândul său, Maciej Podwojski, director ECE în cadrul Primark, a declarat: ”Suntem încântaţi să deschidem noul nostru magazin şi să le urăm bun venit clienţilor din Timişoara în noul nostru magazin Primark Iulius Mall. Am fost foarte bine primiţi în România de la sosirea noastră la sfârşitul anului 2022 şi constatăm cu bucurie că oferta noastră de modă accesibilă rezonează la nivel local. Aş dori să le mulţumesc colegilor mei care au lucrat din greu la această inaugurare, asigurându-se că oferim cea mai bună experienţă în magazin clienţilor noştri”.
Primark Iulius Mall devine cel de-al 448-lea magazin al retailerului la nivel global. Primark este prezent pe 17 pieţe internaţionale, având peste 80.000 de angajaţi. În 2024, retailerul sărbătoreşte 55 de ani de activitate, de când şi-a deschis porţile în Dublin, Irlanda, în 1969.
Primark este un retailer de modă internaţional cu peste 80.000 de colegi în 17 ţări din Europa şi SUA. Înfiinţat în Irlanda în 1969 sub marca Penneys, Primark îşi propune să ofere opţiuni accesibile pentru fiecare, de la articole de bază de calitate superioară la stiluri unicat pentru femei, bărbaţi şi copii, precum şi produse de frumuseţe, articole pentru casă şi accesorii. Primark deţine peste 440 de magazine la nivel global şi continuă să se extindă cu obiectivul de a ajunge la un număr de 530 de magazine până la sfârşitul anului 2026.
Primark face eforturi pentru a oferi modă mai durabilă tuturor prin strategia Primark Cares, un program multianual care se concentrează pe prelungirea ciclului de viaţă al hainelor, pe protejarea vieţii pe planetă şi pe susţinerea mijloacelor de trai ale oamenilor care confecţionează hainele Primark. În cadrul acestei strategii, Primark a dezvăluit nouă angajamente pe care îşi propune să le îndeplinească până în 2030. Aceste angajamente includ fabricarea tuturor articolelor de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau din materiale provenite din surse mai durabile până în 2030, reducerea la jumătate a emisiilor de dioxid de carbon în întregul său lanţ valoric şi asigurarea unui salariu decent lucrătorilor din lanţul de aprovizionare.