Business

Shein a dezvăluit cazuri de folosire a muncii copiilor, intensificând auditurile la furnizori

Foto: iStock

Retailerul de modă rapidă Shein a găsit două cazuri de folosire a muncii copiilor la furnizorii săi, anul trecut, potrivit raportului său de sustenabilitate pentru 2023, în timp ce a intensificat auditurile la producătorii din China pentru a atenua criticile la adresa afacerii sale, înaintea unei listări la bursă planificate, transmite Reuters.

Shein a spus în raportul publicat joi că a suspendat comenzile de la furnizorii care au angajat copii sub 16 ani, aprovizionându-se din nou de la aceştia doar după ce şi-au consolidat procesele, inclusiv prin verificarea documentelor de identitate ale lucrătorilor.

Compania a spus că ambele cazuri au fost ”rezolvate rapid”, cu paşi de remediere care au inclus întreruperea contractelor angajaţilor minori, organizarea de controale medicale şi facilitarea repatrierii părinţilor sau tutorilor, dacă este necesar.

Shein şi-a înăsprit politica faţă de furnizori în octombrie anul trecut, după ce au fost găsite cazurile de muncă a copiilor, astfel încât orice încălcare gravă – numită ”Încălcări de încetare imediată” – ar avea ca rezultat încetarea imediată a relaţiei cu furnizorul.

Anterior, furnizorii, cum ar fi cei care angajau minori, aveau 30 de zile pentru a rezolva problema, în caz contrar Shein întrerupea legăturile.

Annabella Ng, director senior al relaţiilor guvernamentale globale la Shein din Singapore, a declarat că politica actualizată a lanţului de aprovizionare a luat în considerare feedback-ul autorităţilor de reglementare şi furnizorilor.

Compania nu raportase anterior numărul cazurilor de muncă a copiilor, invocând doar procentul de audituri care au găsit minori la locul de muncă. Această încălcare a fost găsită în 1,8% dintre auditurile furnizorilor în 2021, 0,3% dintre audituri în 2022 şi 0,1% în 2023.

”Rămânem vigilenţi pentru a ne proteja împotriva unor astfel de încălcări în viitor şi, în conformitate cu politicile actuale, vom desfiinţa orice furnizor care nu se conformează”, a spus Shein în raport.

Shein, care a crescut rapid vânzând online topuri de 5 dolari şi rochii de 10 dolari cumpărătorilor din întreaga lume, a declarat că au fost efectuate 3.990 de audituri în 2023, în creştere de la 2.812 în 2022 şi 664 în 2021.

A folosit Bureau Veritas, Intertek, Openview, SGS, Tuv Rheinland şi QIMA pentru 92% din auditurile sale de anul trecut şi a spus că îşi propune ca 100% dintre audituri să fie efectuate de astfel de agenţii terţe.

În general, rezultatele auditului publicate de Shein au arătat mai puţine încălcări grave decât anul trecut.

Raportul de sustenabilitate pentru 2023 al Shein, publicat la mai bine de un an după raportul din 2022, va fi examinat de investitori, care vor evalua dacă să cumpere acţiuni ale retailerului, dacă şi când acesta se va lista la bursă.

Grupul a depus documentele pentru o ofertă publică iniţială la Londra, la începutul lunii iunie.

Într-o notă introductivă, CEO-ul Shein, Sky Xu, a spus că îmbunătăţirea guvernanţei lanţului de aprovizionare al Shein şi gestionarea amprentei sale de carbon, în special emisiile indirecte din ”sfera 3”, sunt domenii ”critice” pentru companie.

Shein trimite produse direct de la furnizori din China către clienţi pe calea aerului, iar emisiile sale din transportul produselor s-au dublat în 2023, la 6,35 milioane de tone echivalent dioxid de carbon, arată raportul.

Compania are 5.800 de producători contractuali în total, cei mai mulţi fiind localizaţi în provincia Guangdong din China.

Shein început să-şi aprovizioneze unele produse de la furnizori mai apropiaţi de consumatorii săi, din Turcia şi Brazilia, despre care a spus că ar ajuta să reducă emisiile din transport.

Compania a economisit 49.578 de tone de echivalent CO2 anul trecut prin trecerea de la transportul aerian la cel maritim şi terestru pentru a transporta aceste produse.

Shein a spus că a înaintat obiective de reducere a emisiilor în luna iunie a acestui an către Science-Based Targets Initiative, principalul arbitru global al modului, în care companiile stabilesc obiectivele climatice, şi că este în curs de validare.

De asemenea, a mai spus că a înfiinţat un comitet de sustenabilitate la nivel de consiliu, în iulie anul trecut, care cuprinde CEO-ul său, preşedintele executiv şi trei reprezentanţi ai investitorilor – partenerul HongShan Jiajia Zou, şeful global ESG la General Atlantic Cornelia Gomez şi partenerul director Brookfield Growth Josh Raffaelli.

Întrebată dacă Shein a creat comitetul pentru a-şi consolida guvernanţa din cauza viitoarei tranzacţii, Ng a spus că nu poate comenta nicio întrebare legată de IPO.

”Dar cu siguranţă ne-am uitat la îmbunătăţirea structurilor noastre de guvernanţă ca parte a călătoriei noastre generale ESG către mai multă transparenţă şi responsabilitate”, a spus ea.

 

Cele mai recente știri

To Top