Compania chineză de vehicule electrice Zeekr va lansa primul său SUV în China luna viitoare, mai ieftin cu 1.400 de dolari faţă de vehicului Model Y al Tesla, transmite CNBC.
Zeekr 7X, la preţul de 239.900 de yuani (33.829 USD), este primul SUV electric de dimensiuni medii al producătorului chinez de vehicule electrice şi va fi lansat pe 20 septembrie.
Este cel mai recent vehicul electric chinezesc care concurează Model Y al Tesla, care este concurat şi de Xpeng şi Nio.
Zeekr plănuieşte să livreze 7X la nivel global până la sfârşitul acestui an. Producătorul a spus că lansarea a fost direcţionată către pieţele globale, dar nu a specificat regiunile.
SUV-ul Zeekr 7X cu cinci locuri vine cu două opţiuni de baterie care permit utilizatorilor să conducă între 605 şi 780 de kilometri cu o singură încărcare.
Dezvoltate de inginerii Zeekr, bateriile cu fosfat litiu-ion au nevoie de 10,5 minute pentru a se încărca în proporţie de 75%, a spus compania.
Zeekr a spus în trecut că cele mai recente baterii ale sale oferă cea mai rapidă încărcare din lume, depăşind-o pe cea a lui Tesla.
Compania a spus că doreşte să depăşească Model Y al Tesla, tot un cu cinci locuri, cu noul 7X, care poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3,8 secunde.
Model Y al Tesla, al cărui preţ porneşte de la 249.900 de yuani (35.240 USD), este unul dintre cele mai vândute vehicule electrice din China, conform datelor publicate de utilizatorul Tslachan pe X.
Piaţa vehiculelor electrice din China se află într-un război intens al preţurilor. Chiar săptămâna asta, Xpeng a lansat pe piaţa maşinilor de serie gama Mona M03, cu modele care pornesc de la mai puţin de 17.000 USD.
În luna mai, marca chineză Nio a lansat o marcă cu costuri mai mici, Onvo, cu maşini la preţuri cu 4.000 de dolari mai ieftine decât Model Y al Tesla.
La începutul lunii martie 2024, Xiaomi a lansat vehiculul SU7 la 215.900 de yuani (30.408 USD), pentru a depăşi preţul Tesla Model 3 la 245.900 de yuani (34.676 USD).
CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a recunoscut atunci că preţurile însemnau că fiecare maşină va fi vândută în pierdere.
Pe măsură ce producătorii chinezi de vehicule electrice continuă să lanseze noi modele la un preţ mai ieftin, pare din ce în ce mai greu pentru producătorul american de automobile să-şi menţină avantajul competitiv.
Un studiu iniţial al calităţii din 2024 în SUA, lansat în iunie anul acesta, a arătat că Tesla pierde poziţia de lider chiar şi faţă de producătorii auto consacraţi, din cauza preocupărilor legate de calitate.
Pe de altă parte, Tesla a scăpat relativ mai uşor cu tarifele impuse de UE asupra importurilor sale din China – la 9% în comparaţie cu producătorii de automobile chinezi, în special faţă de cele uriaşe, de 36%, impuse SAIC.
Preţurile din China ale Tesla Model Y nu s-au schimbat timp de nouă săptămâni consecutive.
În iulie, Zeekr a vândut 15.655 de maşini, o creştere de 30% de la an la an, în timp ce Tesla a vândut 46.227 de maşini, o creştere anuală de 47%.
Zeekr a intrat, de asemenea, în Hong Kong luna trecută, iar compania intenţionează să lanseze acolo o versiune cu volan pe dreapta a 7X, anul viitor.