Tehnologie

Rezultate financiare peste estimări ale Disney în trimestru trei fiscal, susţinute de serviciile de streaming

Foto: iStock

Disney a obţinut rezultate financiare peste estimările analiştilor în trimestrul al treilea fiscal, deoarece afacerile sale combinate de streaming au obţinut profit mai devreme decât erau aşteptările, transmite CNBC.

Iată ce a raportat Disney în comparaţie cu ceea ce se aştepta Wall Street, conform LSEG: Câştig pe acţiune: 1,39 USD ajustat, faţă de 1,19 USD estimat; Venituri: 23,16 miliarde USD, faţă de 23,07 miliarde USD estimate.

Profitul operaţional al companiei a crescut cu 19%, până la 4,225 miliarde de dolari, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, condus de rezultatele pozitive pentru unitatea de divertisment Disney, în special operaţiunile de streaming.

Afacerea de streaming combinată a Disney, care este formată din Disney+, Hulu şi ESPN+, a obţinut profit pentru prima dată – şi s-a întâmplat cu un trimestru mai devreme decât se aşteptase compania.

Directorii participanţi la apelul cu analiştii privind veniturile de miercuri au promovat progresul afacerii de streaming a Disney către profitabilitate, un obiectiv pentru toate companiile media care vor să atragă clienţii care trec la streaming.

CEO-ul Bob Iger a lăudat, de asemenea, succesele recente ale filmelor şi conţinutului TV ale companiei ca propulsând această afacere.

Afacerea de streaming combinată a înregistrat un profit operaţional de 47 de milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 512 milioane de dolari în acelaşi trimestru al anului trecut. Cu toate acestea, fără ESPN+, unitatea de streaming direct către consumator a raportat o pierdere de 19 milioane de dolari.

În luna mai, Disney a evidenţiat o măsură uşor diferită, observând că Disney+ şi Hulu au obţinut împreună profit, dar atunci când au fost combinate cu ESPN+, afacerile de streaming au suferit o pierdere.

Disney şi-a schimbat recent modul în care îşi raportează segmentele, ESPN intrând în subordinea unităţii sale de sport, iar Disney+ şi Hulu fiind considerate ca parte a segmentului de divertisment direct către consumator.

Abonaţii Disney+ Core – care exclude Disney+ Hotstar din India şi alte ţări din regiune – au crescut cu 1%, până la 118,3 milioane, în ciuda previziunilor anterioare ale companiei că nu va adăuga noi clienţi în trimestrul al treilea fiscal.

Numărul total de abonaţi ai Hulu a crescut cu 2%, la 51,1 milioane.

Veniturile pentru segmentul de divertisment au crescut cu 4%, până la 10,58 miliarde de dolari, determinate în mare parte de creşterea veniturilor din abonamente ca urmare a creşterii preţurilor şi a creşterii clienţilor pentru Disney+ Core.

Veniturile pentru reţelele TV tradiţionale au scăzut cu 7%.

Compania a anunţat marţi noi creşteri ale preţurilor de streaming.

”Observam o creştere a consumului şi a popularităţii ofertelor noastre, ceea ce ne oferă efectul de pârghie de preţ pe care credem că îl avem”, a spus Iger la apelul de miercuri, menţionând că Disney nu a înregistrat pierderi de clienţi pe care le-ar considera ”semnificative” atunci când a crescut preţurile în trecut.

Pe lângă adăugarea de conţinut TV şi film pe platformele sale de streaming, Iger a spus că Disney intenţionează să facă progrese în funcţiile tehnologice de pe platformele sale, precum şi să adauge canale live în lunile următoare.

Iger a remarcat şi viitoarea represiune a Disney privind partajarea parolelor, după modelul Netflix, în încercarea de a creşte profitabilitatea.

El a spus că diversele pachete la care participă Disney – de la propriile servicii până la colaborarea cu Warner Bros. Discovery şi Fox Corp. pe alte pachete – reprezintă un efort de a stopa pierderea abonaţilor.

”Mă simt foarte optimist cu privire la viitorul acestei afaceri. Nu spunem prea multe despre el, cu excepţia faptului că vă puteţi aştepta să crească frumos în anul fiscal 2025”, a spus Iger în timpul apelului.

Veniturile totale ale Disney au crescut cu 4%, până la 23,155 miliarde de dolari, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile pentru afacerile interne şi internaţionale ale ESPN – excluzând veniturile Star India – au crescut cu 5%, în mare parte din cauza unei creşteri mari, de 17% a publicităţii interne, precum şi a creşterii veniturilor din abonamente.

Piaţa publicitară a început să îşi revină în ultimele trimestre, în special pentru digital şi streaming.

Profitul operaţional al ESPN a crescut cu 4%, până la 1,09 miliarde de dolari.

Directorul financiar al Disney, Hugh Johnston, a declarat la apelul de miercuri că piaţa publicitară este ”foarte sănătoasă şi puternică pentru noi”, şi anume datorită portofoliului de sport live şi a serviciilor de streaming Disney.

”Portofoliul funcţionează bine. Da, a existat o slăbiciune în parcurile interne, dar profitul diviziei de divertisment s-a triplat în trimestru”, a spus Johnston într-un interviu.

În timp ce diviziile de divertisment şi sport ale Disney au generat câştiguri, afacerea cu parcurile tematice din SUA a fost afectată de încetinirea cererii consumatorilor şi a inflaţiei.

Directorii participanţi la apelul privind veniturile de miercuri au spus că participarea mai slabăă, în special în parcurile din SUA, este probabil să continue în noile câteva trimestre.

”Am observat o uşoară moderare a cererii, cu siguranţă nu aş numi-o o schimbare semnificativă. Aş numi asta doar o mică încetinire care este mai mult decât compensată de afacerea divertismentului”, a spus Johnston.

Veniturile pentru divizia pentru experienţe, care include parcuri şi experienţe interne şi internaţionale, precum şi produse de consum, au crescut cu 2%, până la 8,386 miliarde USD.

Profitul operaţional pentru parcurile din SUA a scăzut cu 6%, în timp ce profitul operaţional al parcurilor internaţionale a crescut cu 2%.

Compania a atribuit scăderea profitului operaţional la parcurile autohtone costurilor mai mari determinate de inflaţie, precum şi creşterea cheltuielilor pentru tehnologie şi noi oferte pentru oaspeţi. Acest lucru a continuat din trimestrul anterior, când Disneyland Resort din California era sub presiune cu profituri mai mici, directorii invocând motive similare.

Luna trecută, profiturile Comcast au fost presate de parcurile sale tematice Universal, din cauza concurenţei crescute din partea croazierelor şi a turismului internaţional.

În ciuda acestui fapt, directorii Comcast au spus că au rămas ”optimişti” în ceea ce priveşte afacerea, în special cu deschiderea unui nou parc tematic în 2025.

Până de curând, parcurile tematice au reprezentat un mare impuls pentru veniturile acestor companii media şi, în cazul Disney, un factor cheie de profit.

Disney s-a angajat să cheltuie aproximativ 60 de miliarde de dolari pentru parcurile sale tematice, în următorul deceniu.

Miercuri, Johnston a spus că compania nu este pregătită să ofere previziuni pe termen lung cu privire la parcurile tematice, deoarece nu este clar cât de repede se vor ”manifesta” investiţiile viitoare pentru câştigurile Disney.

”Nu am face investiţii de capital într-un mod accelerat dacă nu ne-am aştepta să accelerăm creşterea”, a spus Johnston la apelul de miercuri.

Cele mai recente știri

To Top