Grupul sud-coreean Samsung Electronics a raportat marţi un profit operaţional trimestrial mai bun decât erau aşteptările, care a scăzut însă cu 77,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, transmite CNBC.
Deşi a fost o scădere de la an la an, profitul operaţional din al treilea trimestru a crescut cu 262,6% faţă de trimestrul al doilea, semnalând că excedentul de cipuri de memorie de pe piaţă ar putea atinge nivelul minim.
Profitul operaţional din primul trimestru a scăzut cu 85,15% faţă de trimestrul al patrulea din 2022, în timp ce profitul operaţional din trimestrul II a înregistrat o îmbunătăţire de doar 4,68% faţă de primul trimestru.
Iată rezultatele Samsung din trimestrul al treilea faţă de estimări: Venituri: 67.400 miliarde de woni coreeni (aproximativ 50 de miliarde de dolari), faţă de 67.800 miliarde de woni coreeni aşteptaţi de analiştii chestionaţi de LSEG.
Profit operaţional: 243 miliarde de woni coreeni, faţă de 230 miliarde de woni coreeni aşteptaţi de analiştii LSEG.
Veniturile Samsung pentru trimestrul încheiat în septembrie au scăzut cu 12,2% în termeni anuali, în timp ce profitul operaţional a scăzut cu 77,6% în aceeaşi perioadă.
La începutul acestei luni, Samsung a estimat că veniturile pentru trimestrul al treilea vor fi de 6700 de miliarde de woni coreeni, iar profitul operaţional va fi de 2.400 miliarde de woni.
Gigantul de cipuri din Coreea de Sud este cel mai mare producător de cipuri de memorie dinamică cu acces aleatoriu din lume. Cipurile sale de memorie se găsesc în dispozitivele de consum, cum ar fi smartphone-urile şi computerele.
”În trimestrul al patrulea, incertitudinile persistă în ceea ce priveşte redresarea pieţei determinată de războaie şi riscuri geopolitice, revenirea treptată a cererii şi ajustările continue ale stocurilor clienţilor. Cu toate acestea, observăm indiciile iniţiale ale cererii, care se stabilizează şi se îmbunătăţeşte treptat, susţinută de redresarea sentimentului consumatorilor, diminuarea inflaţiei şi clienţii majori care introduc produse noi, în special în segmentele PC şi mobile”, a declarat Samsung în timpul conferinţei sale de marţi cu analiştii.
În ceea ce priveşte perspectiva cererii de memorie, Samsung a spus că se aşteaptă ca cererea din trimestrul al patrulea să crească odată cu promoţiile de la sfârşitul anului, lansările de noi produse de către clienţii săi majori, precum şi cererea puternică de AI generativă.