Acţiunile Heineken au scăzut luni cu 9,8%, după ce creşterea profitului gigantului producător de bere în prima jumătate a anului a fost mai slabă decât se aşteptau analiştii, transmite CNBC.
Profitul operaţional a înregistrat o creştere organică de 12,5%, sub o prognoză a analiştilor de 13,2%.
Vânzările de bere, care erau aşteptate să crească la 3,4%, au crescut cu doar 2,1%.
Heineken a înregistrat o pierdere netă de 95 de milioane de euro (103 de milioane de dolari), în principal pe fondul unei deprecieri fără numerar de 874 de milioane de euro din investiţia sa în firma chineză de bere CR Beer.
Heineken a spus că scăderea a fost rezultatul declinului preţului acţiunilor CR Beer, pe fondul preocupărilor legate de cererea consumatorilor din China, mai degrabă decât din cauza performanţei operaţionale a companiei chineze.
”Suntem destul de mulţumiţi de o performanţă solidă în prima jumătate a anului”, a declarat CEO-ul Heineken, Dolf van den Brink, luni, pentru CNBC, descriind creşterea volumului ca fiind ”echilibrată şi cu o bază largă pe amprenta noastră globală”, produsele premium crescând cu 5%.
Într-o actualizare care a fost foarte aşteptată de analişti, Heineken şi-a revizuit prognoza de creştere organică a profitului operaţional pentru acest an la un interval cuprins între 4% şi 8%.
Previziunile companiei au indicat anterior o creştere cu o singură cifră, de la un nivel scăzut până la ridicat.