Hyundai Motor şi Kia anticipează o cerere puternică în SUA pentru vehicule electrice, au declarat pentru Reuters directori superiori ai producătorilor de automobile sud-coreeni înainte de Salonul Auto de la Los Angeles, transmite Reuters.
Comentariile contravin temerilor industriei că inflaţia şi ratele mai mari ale dobânzilor vor submina creşterea vânzărilor de vehicule electrice.
Alţi producători majori de vehicule electrice, de la Tesla până la Ford Motor, au amânat construcţia fabricilor legate de vehiculele electrice, în faţa preocupărilor legate de economie.
”Sunt încă foarte optimist în ceea ce priveşte bateriile electrice”, a declarat Jose Munoz, directorul global de operaţiuni al Hyundai, la Los Angeles, înaintea salonului auto care a fost deschis vineri, adăugând că vânzările de vehicule electrice ale companiei s-au dublat de la an la an.
„Investiţiile noastre în uzina de baterii pentru vehicule electrice din Savannah (Georgia) continuă. Aşa că facem eforturi cât de mult posibil pentru a o pregăti până în octombrie anul viitor. „(Investiţiile) nu sunt pe drumul cel bun. Sunt accelerate. Noi mergem înainte „, a spus el.
Munoz a adăugat că, „pe baza a ceea ce văd, am nevoie de mai mult. Dacă aş avea mai multă capacitate astăzi, aş putea vinde mai multe maşini”.
Kia, care este deţinută în proporţie de 34% de Hyundai, are o viziune similară cu compania soră.
”Încă creştem organic, în ciuda vremii de afară. Nu vedem o încetinire”, a spus Steven Center, director de operaţiuni la Kia America, referindu-se la climatul economic.
El a adăugat că Kia se extinde în segmente suplimentare care vor stimula creşterea vehiculelor electrice.
”Fiind toate lucrurile egale, aşa cum se spune în economie, vom continua să creştem în volum, iar partea de vehicule electrice va asigura cea mai mare parte din creştere”.
Inflaţia şi ratele mari ale dobânzilor au crescut costurile de cumpărare a unei maşini.
Între timp, producătorii de vehicule electrice se confruntă cu blocajele lanţului de aprovizionare şi presiunea asupra preţurilor din partea Tesla, care a dus la reducerea preţurilor vehiculelor electrice în acest an.
Preţul mediu plătit pentru un vehicul electric nou în Statele Unite a scăzut la puţin peste 50.000 de dolari în septembrie, de la peste 60.000 de dolari în ianuarie, potrivit Cox Automotive.
Reducerile au contribuit la creşterea vânzărilor de vehicule electrice în trimestrul al treilea cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la un record de peste 300.000 de vehicule.
Totuşi, CEO-ul Tesla, Elon Musk, şi-a semnalat luna trecută îngrijorarea cu privire la extinderea capacităţii fabricii până la scăderea ratelor dobânzilor, similar cu prudenţa exprimată de General Motors şi Ford.
Startupurile Lucid şi Fisker şi-au redus obiectivele de producţie pentru 2023 în această lună, iar producătorul suedez de vehicule electrice Polestar şi-a redus previziunile de livrare şi şi-a înjumătăţit indicaţiile privind marja anuală.
Aproximativ unul din patru americani aflaţi pe piaţa unei maşini noi intenţionează să cumpere un vehicul electric, conform companiei de informare a consumatorilor Langston Co. Nu este suficient, a spus Spencer Imel, partener la Langston.
”Pe măsură ce adoptatorii timpurii au făcut trecerea, există o lipsă de consumatori noi interesaţi pentru a menţine cererea ridicată pentru categoria de vehicule electrice”, a spus el.
Cu siguranţă, mulţi din industrie încă încearcă să înţeleagă tendinţele vehiculelor electrice. Directorul general al producătorului de automobile japonez Subaru, Atsushi Osaki, a declarat pentru Reuters că nu este sigur de cererea pe termen scurt, dar este dedicat pieţei vehiculelor electrice.
”Ar putea fi un pic de stagnare din cauza inflaţiei în acest moment, dar, pe măsură ce o analizăm pe o perioadă lungă de timp, până în 2030, credem că vom avea capacitatea de a face ca vehiculele electrice cu baterii să reprezinte aproximativ jumătate din vânzările noastre. Cu toate acestea, deoarece piaţa este cea care decide în cele din urmă, ne vom adapta flexibil la asta,” a spus el.