În ultima perioadă, tentativele de fraudă online s-au înmulţit, iar multe persoane primesc pe telefonul mobil mesaje în care sunt anunţate că li s-a blocat contul şi să acceseze un link sau să furnizeze date pentru debloarea acestora.
Ana Iorga şi Andrei Tomescu au discutat, în cadrul rubricii Marţea Mastercard, despre cum să te fereşti de înşelătorii online şi să-ţi protejezi banii din cont.
În primul rând, este important de ştiut că băncile emitente ale unor carduri nu cer niciodată datele cardului, pentru că le au deja.
Astfel, când primeşti un mesaj, fie SMS, email, WhatsApp sau pe Facebook, stai un pic, gândeşte-te şi nu te grăbi să furnizezi informaţii personale.
Fraudele online au devenit mai greu de depistat, mai ales că se folosesc în prezent datele băncii, sigla sau antetul acesteia. Nu mai sunt nişte mesaje cu greşeli gramaticale, ca în trecut, ci fac tot posibilul să semene cât mai mult cu o comunicare oficială a băncii, folosindu-se inclusiv mesaj video deepfake.
