Stellantis amână lansarea camionetelor electrice Ram, programată iniţial pentru acest an, până în prima jumătate a anului 2025, în timp ce producătorul auto transatlantic continuă testarea acestor vehicule, transmite CNBC.
CEO-ul Carlos Tavares a refuzat marţi să ofere detalii despre cauzele întârzierilor sau despre calendarul exact pentru modelele electrice, care includ un model complet electric denumit „REV” şi un model extins „Ramcharger”, echipat cu un generator electric şi un motor pe benzină.
„Ne confruntăm cu un volum de muncă foarte mare şi dorim să fim prudenţi în modul în care validăm produsele, astfel că ne luăm timpul necesar pentru a ne asigura că gestionăm corect acest vârf,” a declarat Tavares în cadrul unui eveniment online pentru presă. „Nu vrem să ne grăbim… Este mai bine să luăm câteva săptămâni în plus pentru a valida corect, decât să ne grăbim şi să facem greşeli de calitate. Asta facem acum.”
Tavares a menţionat că trebuie finalizate lucrările la modelele electrice Dodge Charger Daytona şi Jeep Wagoneer S, care sunt aşteptate să fie lansate până la sfârşitul acestui an, înainte de a se concentra pe noile camionete.
Producătorul auto franco-italian a dezvăluit marţi detalii despre platforma sa STLA Frame, care va susţine camioane şi SUV-uri de dimensiuni mari. Platformele sunt gândite ca un skateboard pe care pot fi construite multe tipuri diferite de vehicule şi includ componente electrice şi mecanice importante ale maşinii.
”Suntem foarte concentraţi pe execuţia planului nostru, în ciuda tuturor provocărilor dificile cu care se confruntă industria”, a spus CEO-ul Carlos Tavares la o convorbire cu reporterii.
Producătorii de automobile din Detroit şi din alte părţi s-au grăbit să construiască capacitatea de producţie de vehicule electrice în ultimii doi ani, doar pentru că cererea a crescut mai lent decât se anticipase.
Decizia de a se concentra asupra platformelor care acceptă vehiculele electrice faţă de cele care includ flexibilitate pentru vehicule hibride sau pe benzină i-a împărţit pe producătorii de automobile. Ford Motor s-a orientat spre vânzarea de vehicule hibride, în timp ce General Motors s-a concentrat pe modelele alimentate cu baterii după ce a investit mai mult în construirea propriei sale platforme pentru vehicule electrice. GM va începe să ofere hibrizi plug-in în 2027.
Stellantis oferă deocamdată în principal hibrizi plug-in în SUA, dar intenţionează să crească vânzările de vehicule electrice în următorii ani, urmărind un obiectiv de 100% vânzări de maşini electrice cu baterii în Europa şi 50% vânzări de maşini electrice de pasageri şi camioane uşoare în SUA până în 2030.
Industria globală se va confrunta cu o incertitudine şi mai mare în ceea ce priveşte cererea de vehicule electrice dacă Trump va derula planuri de a anula diverse stimulente în jurul producţiei şi vânzărilor de vehicule electrice.
Echipa de tranziţie a preşedintelui ales intenţionează să elimine creditul fiscal de consum de 7.500 de dolari pentru achiziţiile de vehicule electrice, ca parte a legislaţiei mai ample de reformă fiscală, au declarat săptămâna trecută pentru Reuters două surse cu cunoştinţe directe despre acest subiect.
Unii dintre hibrizii plug-in de la Stellantis, inclusiv Jeep Grand Cherokee, se califică pentru jumătate din acest credit.
Producătorul auto se confruntă cu o scădere a vânzărilor în America de Nord, care în trecut a adus profituri considerabile datorită vânzărilor popularelor sale vehicule Jeep şi Ram.
Tavares şi-a schimbat echipa de management în efortul de a aborda stocul ridicat de vehicule şi preţul scăzut al acţiunilor şi intenţionează să se pensioneze la sfârşitul contractului său în 2026.
Acţiunile Stellantis au scăzut cu aproximativ 40% în acest an.