“În anul 2016, am continuat să ne concentrăm asupra obiectivelor noastre strategice: creșterea segmentului de servicii convergente MagentaONE și a serviciilor TV, oferind în același timp servicii mobile atractive. Segmentul wholesale a avut o contribuție pozitivă asupra rezultatelor. În ceea ce privește acoperirea rețelei de înaltă performanță, clienții noștri beneficiază de o acoperire crescută a serviciilor 4G, care ajunge la 97,43% din populația urbană. Pentru segmentul fix, am depășit ținta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce privește acoperirea FTTx. În 2017, vom continua să oferim mai multă valoare tuturor părților interesate, clienților și acționarilor noștri. De asemenea, ne vom concentra și pe consolidarea poziției pe toate segmentele de piață”, a afirmat Miroslav Majoros, CEO al operațiunilor Telekom Romania.

 

Telekom Romania Communications

Rezultatele pentru întreg anul 2016 arată venituri stabile, EBITDA mai redusă, însă rezultate pozitive pentru segmentul serviciilor integrate fix-mobil, TV și wholesale. Veniturile la 12 luni au fost de 602,5 milioane de euro, mai mari cu 0,14% față de anul 2015. La nivel de trimestru, veniturile au înregistrat o creștere de 4,89%, comparativ cu T4 2015, la 166,8 milioane de euro, și cea mai importantă evoluție față de celelalte trimestre.

Nivelul EBITDA ajustat raportat pentru T4 2016 a fost de 28,3 milioane de euro, în scădere cu 20,5% față de T4 2015. Pentru întreg anul 2016, EBITDA ajustat a fost de 93,5 milioane de euro, față de 118,4 milioane de euro în 2015, în scădere cu 21%, rezultatele pozitive raportate pentru T3 2016 neputând să compenseze valoarea raportată la 12 luni. Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntară şi costurile de restructurare, precum și cele aferente RONET, au crescut cu 3,96% pentru întreg anul 2016, comparativ cu 2015, ca urmare a costurilor directe cu clienții mai ridicate, dar și a costurilor indirecte mai mari, în special în ceea ce privește închirierea rețelei, relațiile cu clienții și stocurile.  

Numărul de clienți MagentaONE a continuat să înregistreze o rată de creștere semnificativă, de 64% la finalul lui 2016, ajungând la peste 370.000 la 31 decembrie 2016, în timp ce veniturile aferente au fost mai mari cu 63,8% pentru aceeași perioadă.

Și segmentul TV a avut o creștere anuală de 0,8% în ceea ce privește numărul de clienți, ajungând la 1,464 milioane la finalul lui 2016, cu venituri aferente în creștere cu 4% în T4 2016 față de T4 2015. Serviciile TV pentru segmentul HoReCa au continuat să aibă o tendință ascendentă și au crescut cu 9% în 2016 faţă de anul anterior. Telekom Romania oferă cel mai mare număr de canale HD și conținut fotbalistic exclusiv (UEFA Champions League, UEFA Europe League), în timp ce Telekom TV Web&Mobile oferă cel mai mare număr de canale over-the-top de pe piața locală (până la 115). Televiziunea Interactivă (IPTV) furnizează cea mai bună experiență TV de pe piață, prin funcţii interactive precum Catch-up TV, înregistrări în Cloud, Video on Demand, cărora li se adaugă unele noi precum Pauză şi continuare şi Program de la început.

Numărul clienților broadband (fix și mobil) a fost de 1,186 milioane la finalul lui 2016 versus 1,188 milioane în T3 2016. Veniturile din serviciile de broadband pentru T4 2016 au scăzut cu 1% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Utilizatorii de servicii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,151 milioane în ultimul trimestru din 2016, de la 2,165 milioane în T3 al anului menționat, în principal ca urmare a substituției fix-mobil. În consecință, veniturile generate din serviciile de voce fixă au scăzut cu 13% în T4 2016 comparativ cu T4 2015.

Serviciile de broadband fix care ating viteze de până la 1Gbps, respectiv Televiziunea Interactivă (IPTV) cu funcții inteligente și conținut TV relevant, au la bază tehnologia FTTx. Acoperirea cu fibră optică a crescut la 2,1 milioane de gospodării, de la aproape două milioane gospodării în T3 2016, astfel depășind ținta companiei pentru anul 2016.

În ceea ce privește segmentul business, Telekom Romania și-a menținut poziția de lider pentru serviciile Managed Virtual Private Networks, de Internet fix și infrastructură în cloud (IaaS) pentru companii, cu venituri mai mari cu 3,7% comparativ cu anul precedent. Pe parcursul anului 2016, migrația serviciilor ISDN către tehnologia modernă IMS SIP Trunk a continuat, asigurând un nivel minim garantat premium pentru clienți. În plus, Telekom și-a extins numărul de puncte de acces (AP) instalate pentru produsul Managed WiFi dedicat segmentului B2B, care oferă routere wireless, portal inteligent și puncte de acces, concentrându-se în egală măsură asupra vânzării câtorva servicii de cloud, inclusiv a celor Smart Office, Unified Communication, Smart Bill, Smart POS. Mai mult, proiectul-pilot din București pentru implementarea de soluții de tip Smart City, disponibile la nivelul Grupului, a consolidat prezența Telekom Romania Communications în toate ariile de operare a soluțiilor ICT.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 10% pentru întreg anul 2016, la 113,1 milioane de euro, faţă de aceeași perioadă a anului precedent.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,8 milioane la finalul lui 2016, mai mic cu 0.7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

 

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 121,9 milioane de euro în T4 2016, în creştere cu 0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 6,9%, la 73,8 milioane de euro. În anul calendaristic 2016, Telekom a înregistrat venituri totale de 457,1 milioane de euro, în creştere cu 4,2%.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T4 2016, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 7,1%, la 5,3 milioane, dintre care 30,5% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Segmentul business post-paid a crescut cu 6,3%, faţă de T4 2015, datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât și sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a înregistrat o scădere de 2,8% în T4 2016, faţă de T4 2015.

Gestionarea eficientă a costurilor companiei a condus la o creştere de 1,7% a EBITDA ajustată în T4 2016, la 17,7 milioane de euro, față de T4 2015.