BMW va investi 600 de milioane de lire sterline (750 de milioane de dolari) în fabricile sale din Marea Britanie pentru a-şi electrifica marca Mini până în 2030, oferind un nou impuls industriei auto din Marea Britanie, după ani de incertitudine legată de Brexit, transmite Reuters.
Din 2026, producătorul german de automobile premium va produce două modele electrice la uzina sa Mini din Oxford – Mini Cooper cu 3 uşi şi crossover-ul compact Mini Aceman.
Fabrica va produce numai modele electrice începând cu 2030 şi multe dintre aceste maşini vor fi exportate pe pieţele din întreaga lume, a declarat şeful de producţie al BMW, Milan Nedeljkovic.
Adresându-se jurnaliştilor la Oxford, Nedeljkovic a spus că BMW doreşte să folosească baterii fabricate în Europa în noile modele produse la Oxford, dar nu a precizat dacă acestea vor veni din Marea Britanie, spunând că acest lucru depinde de atractivitatea pieţei pentru furnizorii săi.
Aceleaşi două modele vor fi fabricate şi în China, iar exporturile acelor maşini vor începe în 2024.
Vorbind, de asemenea, la Oxford, ministrul britanic pentru Afaceri, Kemi Badenoch, a spus: ”Vrem ca producţia auto nu doar să rămână în Marea Britanie, ci să fie cea mai bună din lume, iar aceasta face parte din această poveste”.
Badenoch a refuzat să comenteze cu privire la nivelul subvenţiei care va fi primită de BMW pentru producţia Mini, raportată de presa britanică la 75 de milioane de lire sterline.
BMW va investi, de asemenea, în fabrica sa din Swindon, care produce piese pentru modelele Mini.
Este prea devreme pentru a spune ce se va întâmpla cu uzina de motoare din Hams Hall, lângă Birmingham, a spus Nedeljkovic.
Micul automobil original Mini, rapid şi accesibil, a fost pus în vânzare în 1959 şi a rămas popular sub conducerea BMW, de când a reînviat marca în 2001, dar viitorul său în Marea Britanie a fost incert de ani de zile, exacerbat de temerile că Brexitul ar determina compania să mute producţia în Germania, China sau în altă parte.
Cu toate acestea, industria rămâne în incertitudine, atât producătorii de maşini din Marea Britanie, cât şi din Europa cerând o amânare în implementarea ”regulilor de origine” post-Brexit, conform cărora 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în Uniunea Europeană trebuie să provină din Marea Britanie sau UE din 2024, pentru a evita taxele vamale.
”Industria [auto] ţipă la UE”, a spus Badenoch la Oxford, argumentând că taxele vamale aplicate maşinilor fabricate în UE şi Marea Britanie ar ajuta doar producătorii chinezi şi că este nevoie de mai mult timp pentru a construi capacitatea locală.